آفتاب

سرلشکر صفوی: از ظرفیت‌های نفت و گاز کشور به بهترین نحو بهره‌برداری شود

سرلشکر صفوی: از ظرفیت‌های نفت و گاز کشور به بهترین نحو بهره‌برداری شود

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در بازدید از پالایشگاه خانگیران گفت: مسئولان پالایشگاه خانگیران سرخس به وضعیت مردم روستاهای منطقه رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی در بازدید از مجتمع پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد افزود: با توجه به وضعیت منطقه عملیاتی خانگیران و حجم عظیم واحدهای فرآورش گاز و وجود روستاهای متعدد در اطراف این پالایشگاه، ضرورت دارد تا نسبت به توسعه و آبادانی روستاها و رفاه هرچه بیشتر آنها و اشتغال جوانان گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی درباره افزایش ظرفیت تولید گاز در این مجتمع گازی گفت: کارکنان این مجتمع عظیم پالایشی باید در رقابت با سایر پالایشگاه‌ها برنامه مدونی را در دستور کار قرار دهند تا وضعیت تولید گاز تا پنج سال دیگر و در برنامه ششم توسعه کشور و همچنین جایگاه پالایشگاه خانگیران در مقایسه با سایر پالایشگاه‌های گازی کشور مشخص شود.

صفوی با بیان اینکه "جمهوری اسلامی ایران در حوزه رقابت‌های خارجی شاهد حضور دو رقیب بزرگ در حوزه نفت و گاز است"، تصریح کرد: قطر و ترکمنستان به عنوان دو رقیب بزرگ ایران در حوزه صنعت گاز به شمار می‌روند بطوریکه ترکمنستان بعد از روسیه، سالانه 180 میلیارد متر مکعب گاز تولید می‌کند؛ بنابراین ضرورت دارد از ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم به بهترین نحو ممکن بهره‌برداری کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در پایان، کشف و اکتشاف در حوزه‌های آب، نفت و گاز را از ضروریات دیگر حوزه‌های انرژی کشور عنوان کرد.

انتهای پیام

کد N331331

وبگردی