آفتاب
استاندار مركزی در گفتگوی اختصاصی با ایلنا مطرح کرد:

تغییر تمام فرمانداران دولت قبل تا 6 ماه آینده/ برگزاری مستمر كارگروه كاهش آلودگی هوای اراك

تغییر تمام فرمانداران دولت قبل تا 6 ماه آینده/ برگزاری مستمر كارگروه كاهش آلودگی هوای اراك

تیم مدیریتی استان در استانداری و فرمانداری‌ها تا حدود 90 درصد تكمیل شده است و درصدد تكمیل این تیم در سایر مدیریت‌های سطح استان نیز هستیم. بر همین اساس تمامی فرمانداران كه در دولت قبل منصوب شده‌اند تا 6 ماه آینده تغییر خواهند كرد.

استاندار مركزی با ارزیابی رأی مردم در 24 خرداد گفت: مردم در 24 خرداد 92 با حضور چشمگیر خود علاقه مندی خود به نظام را نشان دادند.

محمدحسین مقیمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در اراک گفت: البته در هر انتخاباتی با توجه به داوطلبان، مردم مطالبات خود را مطرح می كنند و از میان داوطلبان كسی كه بهترین پاسخ‌ها را به مطالباتشان می‌دهد را بر می‌گزینند. در سال گذشته شاهد بودیم مردم دیدگاه اعتدال و تدبیر و امید را انتخاب كردند تا به خواسته‌های منظقی خود برسند.
استاندار مركزی گفت: مهمترین خواسته مردم اجرای بی كم و كاست قانون در كشور است كه شامل همه قوانین از جمله قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس می‌شود و در این زمینه تفسیر به رأی را به هیچ عنوان جایز نمی‌شمارند. خواسته دیگر مردم كاهش مشكلات اقتصادی است، زیرا مردم دیدند دولتی كه قرار بود نفت را بر سر سفره‌های مردم بیاورد نه تنها این كار را نكرد، بلكه تورم افزایش یافت بیكاری افزایش یافت و دولت با تورم چهل و چند درصدی تحویل آقای روحانی شد.

مقیمی افزود: جوانان شغل می‌خواهند كه این مهم با شعارهای دولت قبل محقق نشد. نظارت بر كارها به دلیل انحلال سازمان مدیریت به شدت ضعیف شد و بزرگترین فسادهای اقتصادی كشور صورت پذیرفت. این‌ها برای مردم سوال بود كه چگونه این افراد توانستند این موارد را انجام دهند، در حالی كه برای یك وام ازدواج این همه ضوابط در نظر گرفته می‌شود، وام‌های میلیاردی بدون رعایت ضوابط پرداخت می‌شوند. بنابراین مردم خواستار اداره امور جامعه با یك رویكرد و دید جدید شدند، زیرا دولت قبل از همه نظر حتی از نظر مسائل اعتقادی و اخلاقی نیز نتوانست موفق عمل كند. رویكرد جدید مد نظر مردم این بود كه رئیس جمهوری در مملكت باشد كه دنبال اجرای واقعی عدالت در جامعه باشد معتدل و قانونگرا باشد و از فرهنگ و هنجارهای جامعه صیانت كند كه نتیجه آن انتخاب دكتر روحانی به عنوان رئیس جمهور بود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: تیم مدیریتی استان در استانداری و فرمانداری‌ها تا حدود 90 درصد تكمیل شده است و درصدد تكمیل این تیم در سایر مدیریت‌های سطح استان نیز هستیم. بر همین اساس تمامی فرمانداران كه در دولت قبل منصوب شده‌اند تا 6 ماه آینده تغییر خواهند كرد.
مقیمی افزود: در گزینش مدیران دنبال یك مجموعه از مدیران اجرایی برای استان هستیم كه سیاست‌های دولت را قبول داشته باشند، افرادی که دارای افراط و تفریط نباشند از نظر علمی قابل قبول باشند و به كار اعتقاد داشته باشند مدیریت جهادی را قبول داشته باشند و پاكدست باشند. از بین آقایان و خانم‌هایی كه این ویژگی‌ها را داشته باشند، مدیران استان را انتخاب خواهیم كرد.

وی افزود: هرگاه در مواردی احساس كنیم مدیر نمی‌تواند متوجه دغدغه‌های دولت شود، قطعا درنگ نمی‌كنیم و جا به جایی انجام خواهد شد.
استاندار مركزی یادآور شد: مدیران سیاسی و فرهنگی استان حتما باید هماهنگ با دولت باشند، ولی برخی مدیران كه امور اجرایی را بر عهده دارند علاوه براین ویژگی‌ها باید توانمندی انجام كار را نیز داشته باشند.
مقیمی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینكه برخی منتقدین شما را به كند بودن در فعالیت‌ها و انجام امور استان متهم می كنند توضیح داد: آدم كند كسی است كه 9 صبح سر كار می رود و ساعت 2 هم به منزل می‌رود، ولی من كه از ساعات اولیه صبح تا نیمه شب در محل كارم هستم و در تمامی كارگروه‌ها و نشست‌ها حضور فعال دارم فكر نمی‌كنم كند باشم، اگر منظور دوستان از كند بودن انجام تغییرات در مدیریت‌های استان است من در انتخاب مدیران دنبال آدم‌های رفیق انقلاب و نظام هستم و در بكارگیری افراد معتقد به حفظ شئونات افراد هستم.
وی در ادامه افزود: در دولت تدبیر و امید اصل اساسی صداقت در برخورد با مردم است و به همین منظور باید تمامی واقعیات به مردم اعلام شود و در آمارهای اعلامی به مردم باید منطبق بر واقعیت باشد و اگر مدیری در اعلام آمار تخلف کند، قطعآ با وی برخورد خواهد شد.

مقیمی افزود: به همین منظور ابزارهای نظارتی را برای بررسی بیشتر عمكرد مدیران فعال كرده‌ایم و در این راستا مطبوعات را به عنوان یكی از ابزارهای نظارتی خود می‌دانیم كه باید در این راستا به دولت كمك کنند.
استاندار مركزی در ادامه نیاز به شادی در جامعه را ضروری دانست و افزود: مردم خود موقعیت‌های شاد بودن را به خوبی می‌دانند و دولت باید تنها زمینه‌های این شادی‌ها را در جامعه فراهم کند.
استاندار مركزی در خصوص مشكلات اجتماعی و بیكاری در جامعه نیز گفت: به منظور رسیدن به اشتغال پایدار باید زمینه سرمایه‌گذاری در جامعه را فراهم كرد، زیرا به كار گرفتن افراد در ادارات دولتی به جای افراد بازنشسته و از كارافتاده جوابگوی نیاز جامعه به شغل نیست و برای برطرف كردن این مشكل زمینه‌های سرمایه‌گذاری را در استان و كشور ایجاد كرد. دولت به این مهم توجه جدی و اساسی دارد؛ به طوری كه 20 درصد از درآمدهای نفتی كشور در صندوق توسعه ملی ذخیره می‌شود كه فقط به بخش خصوصی به منظور توسعه و سرمایه گذاری اختصاص می‌یابد تا به واسطه آن مشكلات اشتغال و بنگاه‌های بخش خصوصی مرتفع شود.
مقیمی در خصوص مشكل آلودگی هوای اراك نیز گفت: شركت‌های پتروشیمی و پالایشگاه طرح‌هایی را در زمینه كاهش آلودگی هوا انجام داده‌اند كه در كاهش آلودگی بسیار موثر بوده است، ولی تا رسیدن به استانداردهای موجود خیلی كار داریم.
وی در خصوص نیروگاه شازند نیز گفت: نیروگاه بر اساس مصوبه دولت از گاز به جای مازوت استفاده می‌كند كه در كاهش آلودگی بسیار موثر بوده است و تنها در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته به دلیل كمبود گاز در كشور مجبور به استفاده از مازوت شده است.
استاندار مركزی كارخانه‌های مستقر در شرق اراك نیز گفت: برخی از كارخانجات باید طرح‌هایی را به اجرا بگذارند تا شاهد كاهش آلودگی باشیم و به طور خاص در خصوص كارخانه آلومینیوم سازی اراك این كارخانه باید واحد آندسازی خود را به خارج از شهر انتقال دهد.
مقیمی افزود: در سال گذشته كوره‌های آجرپزی با همكاری صاحبان این كوره‌ها گازسوز شدند و تا چند ماه آینده این روند به صورت كامل اجرا خواهد شد و تمامی كوره‌های آجرپزی اطراف شهر گازسوز خواهند شد.
وی افزود: بنزین یورو 4 به عنوان سوخت در جایگاه‌های شهر اراك مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای كاهش آلودگی هوا باید 250 اتوبوس به سیستم اتوبوسرانی اراك و حومه اضافه و یا جایگزین شود و 1000 تاكسی نیز به ناوگان تاكسیرانی شهر اراك افزوده شود.
مقیمی افزود: خط متروی اراك هم اینك در دست مطالعه است و بعد از انجام مطالعات جهت تایید نهایی طرح به شورای ترافیك كشور ارسال خواهد شد كه پس از تایید در شورای ترافیك کشور اعتبارات آن در نظر گرفته خواهد شد و انشاالله اجرایی خواهد شد.
وی اقدامات شهرداری اراك را در احداث روگذر و زیرگذرها و كاهش ترافیك و آلودگی هوا موثر و مثبت ارزیابی كرد و گفت: احداث خیابان 55 متری نیز به زودی فعال خواهد شد و همچنین شهرداری در احداث 1000 هكتار فضای سبزنیز به خوبی فعالیت می‌كند كه تاكنون 130 هكتار آن انجام شده و 120 هكتار دیگر آن تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
مقیمی در خصوص بحث آلودگی هوای اراك گفت: آلودگی باید برطرف شود و برای رفع آن نیز باید فعالیت صورت پذیرد و برای همین منظور شخصا پیگیر امور مرتبط با این موضوع هستم و هر دوهفته یكبار كارگروه كاهش آلودگی هوای اراك در استانداری برگزار می‌شود و اقدامات انجام شده را پیگیری می‌كنم، ولی نباید از سوی دیگر موضوع طوری جلوه داده شود كه مردم احساس ناامنی كنند، زیرا قطعآ دولت و مجموعه دولت در استان پیگیر این موضوع هستند.

کد N330814

وبگردی