آفتاب

ارتقای درجه افسر اسرائیلی در پی به شهادت رساندن یک فلسطینی!

ارتقای درجه افسر اسرائیلی در پی به شهادت رساندن یک فلسطینی!

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی یک افسر اسرائیلی را که یک فلسطینی را به شهادت رسانده بود، ترفیع درجه داد!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص، بنی گانتس، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی طی حکمی یک افسر اسرائیلی را که 13 سال پیش یک فلسطینی را بدون هیچ جرمی به شهادت رسانده بود، ترفیع درجه داد! و علی رغم حکم دادستانی کل رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه وی بر خلاف دستورات تیراندازی عمل کرده بود، پرونده وی بسته شد.

این روزنامه در گزارشی نوشت: رونی نومه، افسر ارتقا یافته در سال 2001 میلادی زمانی که فرماندهی یگان 202 چتربازان را برعهده داشت و در یک مرکز ایست بازرسی واقع در ورودی طولکرم در پی ترور رحبعام زئیوی، وزیر اسرائیلی دستور ترور یک فلسطینی که ماشین خود را در فاصله‌ای نه چندان دور با مرکز ایست بازرسی پارک کرده بود، صادر کرد، در حالی که این فلسطینی‌ هیچ خطری برای نیروهای نظامی اسرائیل نداشت.

در همین راستا رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دستور ارتقای وی را به درجه ژنرالی صادر و او را به عنوان فرمانده یکی از بخش‌های ستاد مشترک ارتش این رژیم تعیین کرد.

پیشتر نیز رژیم صهیونیستی حکم‌هایی در خصوص ارتقا‌ی درجه افسران و سربازان اسرائیلی، عامل کشتار فلسطینیان را صادر کرده بود.

انتهای پیام

کد N330798

وبگردی