آفتاب

ژاپن درصدد خرید بالگرد نظامی به ارزش دو میلیارد دلار است

ژاپن درصدد خرید بالگرد نظامی به ارزش دو میلیارد دلار است

تهران- ایرنا- دولت ژاپن درحال مذاکره با شرکتهای عمده تولید بالگرد جهان برای عقد قراردادی به ارزش حدودا دو میلیارد دلار برای بهینه سازی و مدرنیزه کردن بخش حمل و نقل نظامی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو، یک منبع مطلع در دولت ژاپن روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: طرح خریداری بالگرد با هدف بهینه سازی حدودا 150 بالگرد ˈهوآی ˈ کنونی ویژه حمل نیروهای نظامی است که تاریخ ساخت آنها به پیش از جنگ ویتنام بازمی گردد.

گفته می شود اقدام ژاپن برای خرید بالگردها درحالی صورت می گیرد که این کشور درگیر مناقشه ارضی با چین برسرجزایر کوچک در دریای چین شرقی است.

کابینه ˈشینزو آبهˈ نخست وزیر ژاپن اخیرا اقدامهایی را برای رفع موانع تسلیحاتی کشورش برداشته بطوریکه با ازمیان برداشتن ممنوعیتی که این کشور بر صدور تسلیحات وضع کرده بود مقررات جدیدی را وضع کرد تا ژاپن بتواند به تجارت تسلیحات مبادرت بورزد و این قانون جایگزین مقررات قبلی در مورد منع کامل صدور تسلیحات 1967 می شود.

طرفداران مقررات جدید امیدوارند که رفع ممنوعیت تجارت تسلیحات به رونق گرفتن صنایع تسلیحاتی در حال رشد داخل ژاپن بیانجامد.

قانون اساسی ژاپن حاکمیت این کشور را از داشتن یک ارتش قدرتمند و قوای دفاعی مستقل و متکی به منابع داخلی بازداشته در صورتی که این کشور از نظر زیرساختی در همه زمینه ها اعم از اتمی، فضایی و موشکی قابلیتهای ویژه ای از خود نشان می دهد.

اقدامهای صورت گرفته در ژاپن حاکی ازاین است که فاصله گرفتن ˈتوکیو ˈ از سیاستهای دفاعی گذشته پدیدار گشته است بطوریکه این کشور سال گذشته میلادی اعلام کرد هزینه های نظامی خود را ظرف پنج سال حدودا سه درصد افزایش خواهد داد.

آساق 1450**1577
کد N330587

وبگردی