آفتاب

انتقاد مکارم‌شیرازی از کسانی که دین اسلام را مربوط به گذشته می‌دانند

انتقاد مکارم‌شیرازی از کسانی که دین اسلام را مربوط به گذشته می‌دانند

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «اسلام پاسخ‌گوی همه نیازهای دینی و دنیوی مردم است» گفت: کسانی که می‌گویند اسلام پاسخگوی نیازهای بشر نیست، مرعوب شعارهای غربی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار اعضای حزب موتلفه اسلامی به تبیین جامعیت دین اسلام و لزوم حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی پرداخت.

وی خطاب به اعضای حزب موتلفه گفت: این حزب از هیئت‌هایی است که امتحان خود را به خوبی پس داده است، چراکه معمولا جناح‌های سیاسی خیلی زود تغییر شکل می‌دهند، ولی موتلفه در این سال‌های طولانی قبل و بعد از انقلاب توانسته مسیر ثابت خود را نگه دارد و تغییری در مسیرش ندهد که این افتخار بزرگی است.

مکارم‌شیرازی تبعیت از مرجعیت و رهبری را نقطه قوت این حزب دانست و خاطرنشان کرد: حزب موتلفه اسلامی برپایه محکمی تکیه کرده است که باید همچنان این رویه را حفظ کرده و در کنار مرجعیت و روحانیت دین و مذهب بماند.

این مرجع تقلید با اشاره به آیاتی از قرآن مجید خاطرنشان کرد: قرآن کریم به ما وعده داده، کسانی که هدفشان خدا باشد و در راه حق استقامت کنند نیروهای عالم بالا و ملائکه به حمایت از آنها بر می‌خیزند و به آنها بشارت می‌دهند که نسبت به آینده نترسید و از گذشته نیز اندوهناک نباشید و نمونه بارز این افراد امام‌(ره) بود که با استقامت و تبعیت از فرامین الهی توانست آن انقلاب بزرگ را به وجود آورد و منشا تحولات عظیمی گردد.

وی با انتقاد از کسانی که دین اسلام را مربوط به گذشته می‌دانند و پاسخ‌گوی نیاز امروز نمی‌دانند، گفت: اینها حرف‌های مفت و غلطی است، چرا که اسلام پاسخ‌گوی همه نیازهای دینی و دنیوی مردم می‌باشد، افرادی که از این حرف‌ها می‌زنند مرعوب شعارهای غربی شده‌اند، چرا که اسلام طبق موازین فقهی برای کلیه مسائل جاری در جامعه حتی مسائلی که قوانین امروز برای آن برنامه‌ای ندارد پاسخ‌گوست.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، مکارم‌شیرازی با اشاره به اهمیت فرهنگ اخلاق و معنویت در جامعه گفت: امروز خطر بزرگی، مسایل اخلاقی، فرهنگی و اسلامی را تهدید می‌کند.

وی افزود: باید دولت را حمایت کنیم؛ اما به معنای این نیست که نقاط ضعف را نگوییم و انتقاد سازنده نداشته باشیم؛ چرا که گاهی بعضی تصمیم‌گیری‌ها و حرف‌هایی که گفته می‌شود اشتباه است و باید اصلاح شود.

مکارم‌شیرازی تکفیری‌های را خطر بزرگی برای اسلام و بشریت توصیف کرد و افزود: تکفیری‌ها خطر بزرگی برای اسلام چه شیعه و سنی و بلکه خطری بزرگ برای کل بشریتند؛ چرا که این‌ها اسلام را که دین محبت و رحمت است دین خون‌ریزی و کشتار نشان می‌دهند و لطمه بزرگی به آبروی اسلام وارد می‌کنند و در همه کشورهای اسلامی حمام خون به راه‌ می‌اندازند که باید مسلمانان جهان با حفظ وحدت و تبعیت از فرامین قرآن و اهل‌بیت‌(ع) این خطر را از بین ببرند.

انتهای پیام

کد N330171

وبگردی