آفتاب

گرجستان به جمهوری‌ آفریقای مرکزی نیرو اعزام کرد

گرجستان به جمهوری‌ آفریقای مرکزی نیرو اعزام کرد

رئیس‌جمهوری گرجستان اعلام کرد، تفلیس برای کمک به نیروهای نظامی اتحادیه اروپا که در جمهوری آفریقای مرکزی خشونت‌های فرقه‌ای را سرکوب می‌کنند، نیرو اعزام کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جورجی مارگولاشویلی، رئیس جمهوری گرجستان گفت: تفلیس به عنوان بخشی از مسئولیتش برای مشارکت در مسائل امنیتی جهانی، در حال تامین نیرو برای یگان‌های اتحادیه اروپا در جمهوری آفریقای مرکزی است.

وزارت دفاع گرجستان در بیانیه‌ای گفت، حدود 140 سرباز گرجی به نیروهای اتحادیه اروپا پیوسته‌اند که مسئولیت برقراری صلح در بانگویی، پایتخت جمهوری مرکزی آفریقا را برعهده دارند.

گرجستان قرار است در ماه جاری میلادی معاهده همکاری مهمی با اتحادیه اروپا امضا کند و بسیار تمایل دارد تا روزی به این بلوک 28 کشوری بپیوندد.

بروکسل در نوامبر سال گذشته میلادی از گرجستان دعوت کرد تا در عملیات‌های مدیریت بحران اتحادیه اروپا شرکت کند.

تفلیس در فوریه سال جاری میلادی نیز تعدادی افسر به یکی دیگر از ماموریت‌های نظامی اتحادیه اروپا برای آموزش ارتش کشور مالی اعزام کرد.

نیروهای اتحادیه اروپا در جمهوری آفریقای مرکزی به همراه نیروهای اتحادیه آفریقا تحت رهبری فرانسه در تلاشند تا مانع افزایش درگیری‌های خشونت آمیزی که تاکنون در پی آن‌ ده‌ها هزار تن کشته و حدود یک چهارم از کل جمعیت 6 / 4 میلیون نفری این کشور بی‌خانمان شده‌اند.

گرجستان در حال حاضر 1500 نیرو در افغانستان دارد که باعث می‌شود تا به بزرگترین کمک کننده غیر عضو ناتو در نیروهای بین‌المللی کمک به برقراری صلح و امنیت در افغانستان تبدیل شود. این تعداد به زودی به نصف کاهش می‌یابد چرا که نیروهای بین‌المللی آماده‌اند تا پایان سال جاری میلادی افغانستان را ترک کند.

انتهای پیام

کد N330115

وبگردی