آفتاب
اخبار تحرکات داعش در عراق/

عملیات نظامی با مشارکت پیشمرگان/داعش 3000 زندانی را فراری داد

عملیات نظامی با مشارکت پیشمرگان/داعش 3000 زندانی را فراری داد

عملیات نظامی مشترک نیروهای امنیتی عراق با مشارکت پیشمرگان کرد، فراری دادن 3000 زندانی از سوی داعش و تسلط تروریست ها بر منطقه الزاب از مهمترین اخبار مربوط به تحرکات داعش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، نوری المالکی اعلام کرد: نیروهای مسلح ظرف 24 ساعت موصل را پس خواهند گرفت.

این درحالی است ک وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای از اختصاص منطقه التاجی به عنوان مکان تجمع نیروهای مسلحی که از موصل عقب نشینی کرده اند و انتقال هواپیماهای نظامی به کرکوک خبر داد.

یک منبع وابسته به پلیس کرکوک به شروع عملیات نظامی در الحویجه در جنوب غرب کرکوک با مشارکت پیشمرگان برای تامین امنیت مرزهای استان کرکوک با نینوی اشاره کرد.

ابراهیم باجلان از رهبران اتحادیه میهنی کردستان در دیالی اعلام کرد: نیروهای پیشمرگه اگر داعش وارد مناطق مورد نزاع در دیالی شوند دست بسته باقی نمی مانند.مبارزه با گروههای افراطی وظیفه همه عراقی هاست.

این درحالی است که منابع عراقی از تسلط داعش بر مناطق الحویجه و الزاب پس از عقب نشینی نیروهای ارتش و پلیس از مقرهای خود خبر دادند.

از سوی دیگر نوری المالکی دستور بازداشت نظامیان فراری از مقابل داعش را داد.حسن الشمری وزیر دادگستری عراق نیز خواستار نظامیان خائن به دادگاه نظامی به اتهام خیانت به کشور شد.

در همین حال داعش از تسلط بر سه زندان در موصل و آزاد کردن 3000 نفر از این زندانها خبر داد.

از سوی دیگر سرهنگ احمد الحسناوی مدیر رسانه ای پلیس کربلا از تدابیر لازم برای تامین امنیت زائران نیمه شعبان در این استان خبر داد.

وی افزود: علاوه بر نیروهای امنیتی 1700 داوطلب زن در طرح امنیت زائران مشارکت خواهند کرد و وزارت کشور با تجهیز پلیس کربلا به دستگاه های کشف مواد منفجره و نیروهای کمکی موافقت کرده است.

 

کد N329755

وبگردی