آفتاب
عراقچی در جریان مذاکره با آمریکا در ژنو؛

اختلاف ها در همه موارد باقی است /  راه طولانی وجود دارد

اختلاف ها در همه موارد باقی است /  راه طولانی وجود دارد

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفتگو با هیات آمریکایی را مثبت خواند و بدون اشاره به جزییات بیشتر تصریح کرد: بحث های جدی مطرح و مواضع دو طرف به روشنی بررسی می شود اما در همه موارد اختلاف هایی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سید عباس عراقچی،معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از پایان مذاکرات صبح سه شنبه با طرف آمریکایی در مصاحبه با خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر با بیان این مطلب افزود: به مراحل پیچیده و فشرده ای در مذاکرات 5+1 رسیده ایم و به همین علت برگزاری جلسات و گفتگوهای دو جانبه با کشورهای عضو 5+1 اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: پس از آمریکایی ها ، روز چهارشنبه در ژنو با هیات فرانسوی ، پنجشنبه در رم با هیات روس و یکشنبه هفته آینده نیز در تهران با هیات آلمانی دیدار و گفتگو می کنیم.

وی که ریاست هیات مذاکره کننده ایران در گفتگوهای دو جانبه ژنو را بر عهده دارد افزود: در روند مذاکرات بروز اختلافات طبیعی است و می توان با گفتگوهای دو جانبه به راه حل های بهتری دست یافت.

عراقچی که با واحد مرکزی خبر گفتگو می کرد با اشاره به اینکه در این مذاکرات ، نماینده کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اروپا نیز حضور داشت افزود: روز گذشته 5 ساعت و امروز نیز بیش از 3 ساعت با طرف آمریکایی گفتگو کردیم.

وی تصریح کرد: ساعت 15 امروز به وقت ژنو ( به وقت تهران 17:30) گفتگو های فشرده با طرف آمریکایی از سر گرفته می شود.

وی گفتگو با هیات آمریکایی را مثبت خواند و بدون اشاره به جزییات بیشتر تصریح کرد: بحث های جدی مطرح و مواضع دو طرف به روشنی بررسی می شود اما در همه موارد اختلاف هایی وجود دارد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دو طرف مواضع خود را بیان می کنند و هدف رفع اختلافات است اما در این زمینه راه طولانی وجود دارد.

وی در خصوص پایان مهلت شش ماهه اول مذاکرات گفت: هدف همه اعضای گروه این است که پیش از پایان شش ماهه اول به نتیجه برسیم هر چند ممکن است مذاکرات طولانی تر شود.

کد N329475

وبگردی