آفتاب

اعلام بسیج عمومی در عراق و درخواست برای وضع حالت فوق العاده در این کشور

اعلام بسیج عمومی در عراق و درخواست برای وضع حالت فوق العاده در این کشور

در پی تسلط شبه نظامیان وابسته به القاعده به بخش‌هایی از استان نینوا و تحت کنترل گرفتن سلاح‌های سنگین دولت عراق در سراسر این کشور بسیج عمومی اعلام کرد و از پارلمان خواست تا حالت فوق‌العاده اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی دولت عراق از پارلمان این کشور خواسته تا به دلیل شرایط پیش آمده در استان نینوا در سراسر این کشور به ویژه مناطق شمالی حالت فوق‌العاده اعلام کند.

بنابراین گزارش هم اکنون در شهر تکریت در استان صلاح‌الدین نیز منع آمد و شد اعلام شده که دلیل آن جلوگیری از حمله احتمالی شبه نظامیان وابسته به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به این شهر اعلام شده است.

در کرکوک نیز حالت منع آمد و شد جزئی برقرار شده و نیروهای دولت مرکزی و پیش مرگ‌های کرد نیز در این منطقه به حالت آماده باش کامل درآمده‌اند.

دلیل این درخواست دولت عراق تسلط شبه نظامیان داعش به انبارهای سلاح و مقرهای ارتش و نیروهای امنیتی در استان نینوا است که توان تسلیحاتی این شبه نظامیان را بسیار بالا برده و می‌توانند برای دولت مرکزی عراق خطرات جدی به وجود بیاورند.

بنا به گفته عراقی شبه نظامیان داعش در شهر موصل که گفته می‌شود بیش از پنج هزار فرد مسلح هستند توانسته‌اند چندین دستگاه تانک و خودرو زرهی علاوه بر هلی‌کوپترهای نظامی در این استان را به کنترل خود درآورند که احتمال استفاده از آن‌ها علیه نیروهای دولتی وجود دارد.

انتهای پیام

کد N329142

وبگردی