آفتاب

جنایات سایبر سالانه 575 میلیارد دلار به اقتصاد جهان زیان وارد می کند

جنایات سایبر سالانه 575 میلیارد دلار به اقتصاد جهان زیان وارد می کند

یک نهاد امنیت سایبر در ایالات متحده با انتشار گزارشی اعلام کرد که جنایات سایبر سالانه 575 میلیارد دلار به اقتصاد جهان زیان وارد می کند و فقط 100 میلیارد دلار از این زیان متوجه آمریکا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پلوتیکو، اندیشکده "مکافی" (McAfee) که به عوان یک مرکز امنیت بین المللی شناخته می شود در گزارش خود عنوان می کند که این زیان وارده بر اقتصاد جهان بواسطه جنایات سایبر 0.8 درصد از اقتصاد جهانی را شامل می شود.

بر اساس این گزارش، جنایات سایبر 27 اقتصاد بزرگ جهان را درگیر خود کرده و فقط در آمریکا سالانه 100 میلیارد دلار به این کشور زیان می زند که این به معنای از بین رفتن 200 هزار فرصت شغلی در این کشور است.

در بخشی از گزارش اندیشکده مکافی آمده که زیان های وارده بر اقتصاد جهان بواسطه جنایات سایبری در مرور زمان افزایش می یابند.

هزینه وارده شده بر اقتصاد جهان بواسطه جنایات سایبر در حالی 575 میلیارد دلار عنوان شده که بر اساس اعلام مکافی بطور سنتی محاسبه زیان های سایبری چندان ساده نیست چون در سال 2009 اعلام شده بود که این گونه جنایات ها سالانه یک تریلیون دلار به اقتصاد جهان هزینه وارد می کنند در حالیکه یک موسسه دیگر به نام سی اس ای اس، هزینه های وارده بر اقتصاد جهان در نتیجه جنایات سایبر را در هر سال بین 300 میلیارد تا یک تریلیون دلار در سال اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش، آمریکا سال هاست که با روسیه و چین و حتی ایران به نوعی وارد جنگ سایبر شده و پکن و مسکو را متهم به جاسوسی سایبری از ایالات متحده می کند. واشنگتن همچنین برای ایجاد اخلال در برنامه هسته ای ایران ویروس استاکس نت را طراحی و آن را وارد رایانه های ایران کرده بود.

کد N329057

وبگردی