آفتاب
نقوی‌حسینی:

کشورهای منطقه در برابر قدرت گرفتن گروهک داعش احساس خطر کنند

کشورهای منطقه در برابر قدرت گرفتن گروهک داعش احساس خطر کنند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصرف شهر موصل در عراق از سوی گروهک تروریستی داعش، از کشورهای منطقه خواست در این باره احساس خطر کنند و با اتحاد جلوی این عملیات‌های تروریستی را بگیرند.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بعد از بحران سوریه برخی کشورهای منطقه که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کردند این گروه‌ها را به سوی عراق هدایت کردند زیرا عراق کشوری است که هم شیعه و هم سنی چند قرن است در کنار هم زندگی می‌کنند و مشکلی نداشته‌اند لذا اینها می‌خواستند جنگ سوریه را به عراق منتقل کنند.

وی با بیان اینکه تحولات عراق به عنوان کشور همسایه و هم‌مرز ایران برای ما بسیار مهم است، افزود: اگر خدای نکرده عراق ناامن شود این موضوع به جهت مراودات گسترده‌ای که به خاطر وجود مرقدهای ائمه در این کشور وجود دارد برای ما بسیار مهم است و ما هیچگاه نمی‌خواهیم خدای نکرده عراق دچار و جنگ داخلی شود و چنین درگیری‌هایی آنجا به وجود بیاید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان از اهداف غربی‌ها هستند، تصریح کرد: غربی‌ها اگر در یکی از این کشورها پیروز نشوند در کشور دیگر همین جنگ را به راه می‌اندازند. اخیرا هم دیدیم که زائرین پاکستانی که از ایران باز می‌گشتند چه عملیات تروریستی علیه آنها انجام شد.

نقوی‌حسینی تاکید کرد: قطعا عراق مطمع نظر غربی‌هاست زیرا این کشور به مرز ایران نزدیک است و آنها می‌خواهند از این طریق آرام آرام بحران را به داخل ایران هم منتقل کنند.

وی با بیان اینکه آتش‌افروزی گروه‌های تروریستی مثل داعش، النصره و ... در آینده دامن عربستان، قطر و امارات را هم خواهد گرفت، افزود: همه کشورهای منطقه باید احساس کنند که خطر جدی است و بدانند این خطر فقط مشمول عراق نمی‌شود بلکه همه کشورها را در بر خواهد گرفت لذا همه باید با هم متحد شوند و جلوی این عملیات‌های تروریستی غیرقانونی را بگیرند.

انتهای پیام

کد N329019

وبگردی