آفتاب
تسلط كامل داعش بر موصل و لشكركشی به استان صلاح‌الدین؛| 175205

رئیس پارلمان عراق: نیروهای مردمی برای مقابله با تروریست‌ها به ارتش كمك كنند

رئیس پارلمان عراق: نیروهای مردمی برای مقابله با تروریست‌ها به ارتش كمك كنند

النجیفی با تاكید بر این‌كه عناصر داعش به سلاح‌های سنگین مجهز هستند، گفت كه ردپای كمك‌های خارجی به این شبه‌نظامیان برای به آشوب كشاندن عراق كاملا مشهود است.

«اسامه النجیفی» رئیس پارلمان عراق با اشاره به حمله عناصر گروه تروریستی داعش، از تمامی نهادهای كشوری، نیروهای مردمی و قبیله‌ای خواست در مقابله با این شبه‌نظامیان به ارتش كمك كنند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، النجیفی با تاكید بر این‌كه عناصر داعش به سلاح‌های سنگین مجهز هستند، گفت كه ردپای كمك‌های خارجی به این شبه‌نظامیان برای به آشوب كشاندن عراق كاملا مشهود است.

وی افزود كه دولت هنوز از پارلمان نخواسته است که در کشور وضعیت فوق العاده اعلام شود.

النجیفی تاكید كرد كه مبارزه با تروریسم مستلزم تلاش‌های بین‌المللی است.

رئیس پارلمان عراق همچنین گفت كه صدها خانوار آواره شده و در حال ترك موصل هستند.

این مقام عراقی تاكید كرد كه عدم مقابله قاطع با شبه‌نظامیان داعش، باعث گسترش بحران شده و تهدیدی برای كشورهای همسایه به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، نیروهای داعش پس از كنترل فرودگاه بین‌المللی موصل و انبارهای سلاح، به طور كامل بر شهر موصل مسلط شده و در خیابان‌های این شهر مستقر هستند.

عناصر داعش همچنین به ساختمان استانداری نینوا حمله كرده و آن را تصرف كردند و پس از آن نیروهای خود را در بخش‌های شرقی و غربی موصل مستقر كردند.

«اصیل النجیفی» فرماندار موصل پس از این حمله، در ساختمان مقر دولت استانی حبس شد اما موفق شد هنگام حمله متقابل نیروهای پلیس عراق از این ساختمان فرار کند.

شبه‌نظامیان داعش همچنین هزار و 400 زندانی را از زندان‌های موصل فراری دادند.

استاندار نینوا اعلام كرد كه نیروهای ارتش عراق و فرماندهان  به دنبال تسلط كامل داعش بر موصل، از این شهر عقب‌نشینی كرده‌اند.

وی افزود كه نیروهای پیشمرگ كردستان وابسته به استان نینوا در حالت آماده‌باش كامل قرار گرفته‌اند.

شبه‌نظامیان داعش همچنین پس از تصرف كامل شهر «موصل»، به استان «صلاح‌الدین» حمله كرده و كنترل برخی مناطق آن را به دست گرفتند.

یك منبع امنیتی در استان صلاح‌الدین اعلام كرد كه شبه‌نظامیان داعش پس از حمله به استان صلاح‌الدین، كنترل دو روستا در منطقه «الشرقاط» در 120 كیلومتری شمال تكریت را به دست گرفتند.

وی افزود كه عناصر داعش در روستاهای «هیجا» و «العیفه» در بخش‌های شرقی و غربی منطقه «الشرقاط» مستقر شدند.

به گزارش شبكه العالم، عناصر مسلح در روستای «کنعوص» نزدیک منطقه الشرقاط نیز با نیروهای امنیتی عراقی درگیر شدند و یک مرکز پلیس را به آتش کشیدند.

 

 

کد N328977

وبگردی