آفتاب

کشتی های شناسایی ناتو وارد دریای بالتیک می شوند

کشتی های شناسایی ناتو وارد دریای بالتیک می شوند

مسکو- ایرنا- خبرگزاری ایتارتاس روسیه روز سه شنبه به نقل از یک منبع آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد: دو فروند کشتی شناسایی ناتو برای جاسوسی از اهداف نظامی ناوگان دریای بالتیک این کشور، وارد آب های دریای سیاه خواهند شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از ایتارتاس، انتظار می رود کشتی شناسایی ایتالیایی ˈالتتراˈ که قرار بود هشتم ماه جاری میلادی (دو روز قبل) وارد آب های دریای سیاه شود؛ امروز وارد این پهنه آبی شود.

بر پایه این گزارش، کشتی شناسایی فرانسوی ˈدوپو دو لوم ˈ نیز که ماه گذشته میلادی دریای سیاه را ترک کرده بود، به زودی به این پهنه آبی باز می گردد.

در گزارش ایتارتاس آمده است : به این ترتیب با ورود دو فروند کشتی شناسایی یاد شده به دریای سیاه، شمار کشتی های ناتو در این پهنه آبی با احتساب ناوچه فرانسوی سورکف و ناو آمریکایی ولا گلف به چهار فروند خواهد رسید.

یک منبع آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: هدف سیاسی چنین حضوری حمایت اخلاقی از مقام های کی یف می باشد.

وی افزود: اهداف عملی نظامی این حضور نیز شناسایی امکانات ناوگان دریای سیاه روسیه در شهر بندری سواستوپول منطقه کریمه و نیز اهداف مهم راهبردی و مدیریتی این منطقه می باشد.

روابط روسیه و ناتو در ماه های اخیر و پس از بروز بحران در اوکراین که به بر کناری ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری پیشین این کشور و سر کار آمدن نیروهای سیاسی غربگرا در کی یف منجر شد، متشنج شده است.

ناتو در راستای حمایت از حکومت غربگرای اوکراین به تازگی دو رزمایش نظامی در حوزه جمهوری های بالتیک و شرق اروپا آغاز کرده است و مسکو در واکنش به این اقدام رزمایش بزرگی را در منطقه برونگان کالینینگراد آغاز کرده است.

اروپام/518**1485** 1064
کد N328883

وبگردی