آفتاب
امامی در نطق میان دستور مطرح کرد:

تعطیلی بیش از 5هزار واحد تولیدی در شهرك‌های صنعتی

تعطیلی بیش از 5هزار واحد تولیدی در شهرك‌های صنعتی

قوانین و مقررات لازم و نقشه راه در عرصه مختلف باید تهیه شود و برای این تحقق مهم باید یک تلاش کارشناسی از سوی دولت و مجلس برای شناسایی قوانین مزاحم و بازدارنده و قوانین مورد نیاز اقتصاد مقاومتی به صورت هماهنگ و پیوسته صورت بگیرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا اعلم کرد: طبق آمار رسمی وزارت صنعت و معدن از 31 هزار واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی حداقل 5 هزار و 400 تعطیل و بقیه با پایین‌ترین ظرفیت مشغول کار می‌باشند.

عیسی امامی در نشست علنی امروز مجلس در نطق میان‌دستور خود  گفت: ابلاغ سیاست‌های مقاومتی ازسوی مقام  معظم رهبری ماموریت بی‌درنگ به قوای کشور می‌دهد و بی‌درنگ به معنای حالت فوق‌العاده و ویژه و آماده‌باش استفاده از تمام ظرفیتها است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا، با تاکید بر تشکیل قرارگاه تشکیلاتی و عملیاتی برای اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی رهبری معظم و شکل‌گیری جهاد اقتصادی خاطرنشان کرد: 3 ماه از زمان ابلاغ این سیاست گذشته است اما هنوز قرائت واحدی از سوی سران سه قوه و دست‌اندرکاران صورت نگرفته است و زمان‌بندی اجرای سیاست‌ها مشخص نشده است.

وی تاکید کرد: قوانین و مقررات لازم و نقشه راه در عرصه مختلف باید تهیه شود و برای این تحقق مهم باید یک تلاش کارشناسی از سوی دولت و مجلس برای شناسایی قوانین مزاحم و بازدارنده و قوانین مورد نیاز اقتصاد مقاومتی به صورت هماهنگ و پیوسته صورت بگیرد که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاده هر چند اقدامات پراکنده‌ای صورت گرفته است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با بیان اینکه هنوز گرفتار روزمرگی برخی قوانین هستیم و با صف طولانی طرح‌ها و لوایح جهت اصلاح و تفسیر و ایجاد قوانین جدید مواجه هستیم، گفت: پیشنهاد می‌شود مجلس برای 6 ماه از روال عادی فعالیت خارج شود و با فراخوان دولت و مراکز علمی، مرکز پژوهش‌ها و فعالان اقتصادی نسبت به شناسایی قوانین مزاحم و بی‌فایده و شناسایی قوانین مورد نیاز مطابق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به صورت جامع که از انسجام و پایداری برخوردار باشد، اقدام شود.

امامی با بیان اینکه از رئیس‌جمهور انتظار داریم که مراقب عزل و نصب‌ها باشند،خاطرنشان کرد: بسیاری از نیروهای ارزشی و جهادی آماده خدمت هستند که می‌توانند دولت را در فضای کنونی یاری رسانند که متاسفانه دعوت نشدند و چه بسا افرادی دعوت شدند که به این تفکر اعتقاد ندارند.

وی همچنین با تاکید بر این که مذاکره باید ادامه یابد و ما از مذاکره حمایت خواهیم کرد افزود: امیدوارم تیم مذاکره‌کننده با استعانت از خداوند و پشتیبانی مردم و مسئولان و مجلس در این امر خطیر و حساس موفق و سربلند باشد.

امامی خطاب به رئیس جمهور گفت: عزم دولت را جزم نمایید برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و از ظرفیتی که در بودجه از محل صندوق توسعه ملی، فاینانس و ظرفیت تامین منابع از طریق اوراق مشارکت، اسناد خزانه اسلامی و صکوک فراهم گردیده به نحو مطلوب استفاده کنید.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا همچنین در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی توجه ویژه به امر تولیدات کشاورزی است، افزود: امام خمینی (ره) فرمودند که به دنبال استقلال سیاسی باید به دنبال استقلال اقتصادی باشیم و این امر با محوریت کشاورزی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: استان گلستان با وجود 700 هزار هکتار سطح کشت و با تولید 4.3 میلیون تن محصولات کشاورزی که سهم مهمی در اقتصاد کشور دارد متاسفانه هنوز اقتصادی نیست.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان یک روز نگران تحویل نهاده‌ها، کود، سهم و بذر و افزایش قیمت آنها هستند و روز دیگر نگران آبگرفتگی، سیل و خشکسالی و شاید تحمل خسارت‌های سنگین.

وی افزود: باران سیل‌آسا مقدار باقی‌مانده محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند از این‌رو لازم است چاره‌اندیشی کنید و اقدام عملی صورت بگیرد.

امامی با بیان اینکه دولت حاضر است صدها میلیارد خسارت دهد اما یک اقدام به حق منطقی و مستمر را در دستور کار قرار ندهد، افزود: با اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه نمی‌توان اقدام موثری کرد و باید از منابع صندوق توسعه ملی و مبلغ قابل توجه و برنامه مدون و زمان‌بندی مشخص و مدیریت کارآمد وارد عمل شد.

امامی در ادامه در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مشخص نبودن نقشه راه توسعه و سردرگمی در تصمیم‌گیری‌ها و مشخص نبودن حمایت از صنعت و تحریم‌های اقتصادی و بالابودن هزینه‌های سربار، استان گلستان را با رکود شدید تولید و تعطیلی واحدهای صنعتی مواجه نموده است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا همچنین خاطرنشان کرد: طبق آمار رسمی وزارت صنعت و معدن از 31 هزار واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی حداقل 5 هزار و 400 تعطیل و بقیه با پایین‌ترین ظرفیت مشغول کار می‌باشند.

کد N328521

وبگردی