آفتاب

متهم شدن یک شهروند سنگاپوری درقضیه حمل تسلیحات به کره شمالی

متهم شدن یک شهروند سنگاپوری درقضیه حمل تسلیحات به کره شمالی

تهران- ایرنا - وزارت خارجه سنگاپور اعلام کرد یک شهروند و شرکت کشتیرانی این کشور در قضیه حمل تسلیحات به کره شمالی با یک فروند کشتی که توسط مسوولین پانامایی توقیف شده بود، متهم شناخته شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از سنگاپور، دربیانیه وزارت خارجه این کشور بدون اشاره به نوع اتهام وارده، اعلام شد ˈتان هویی تینˈ شهروند این کشور و شرکت کشتیرانی ˈچینپوˈ روز سه شنبه از سوی دادستان عمومی سنگاپور متهم شناخته شدند.

در این گزارش ادعا شد که یک فروند کشتی کره شمالی که در ماه ژوئن (خرداد) سال گذشته میلادی از کوبا عازم کره شمالی بود توسط مسوولین پانامایی که مظنون به حمل مواد مخدر در این کشتی بودند، توقیف شد اما در جریان جستجو دو فروند جت جنگنده کوبایی سالم ، چند فقره موشک و مهمات در زیر محموله شکر کشتی ˈچونگ چونˈ کشف شد.

پاناما که کشف این محموله را از موارد نقض تحریمهای تسلیحاتی سازمان ملل علیه کره شمالی خوانده و کشتی مذکور را توقیف کرده بود پس از مدتی اجازه داد تا کشتی مذکور با 32 خدمه آن پس از پرداخت جریمه 700 هزار دلاری این کشور را ترک کند.

دولت کره شمالی درواکنش به این اقدام اعلام کرده بود این کشتی حامل تسلیحات قدیمی کوبا بوده و برای تعمیر این تسلیحات راهی کره شمالی شده بود.

آساق 1450**1577
کد N328517

وبگردی