آفتاب

نماینده گرگان در مجلس: با منطق نرمش قهرمانانه مذاکرات هسته ای را دنبال می کنیم

نماینده گرگان در مجلس: با منطق نرمش قهرمانانه مذاکرات هسته ای را دنبال می کنیم

تهران- ایرنا- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 حمایت می کنیم، گفت: ما همچنان با نرمش قهرمانانه که منطق مورد نظر رهبر معظم انقلاب است پیگیر این مذاکرات هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «عیسی امامی» در نطق میان دستور روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی افزود: ما معتقد هستیم مذاکرات ایران با 1+5 باید ادامه یابد و از آن حمایت خواهیم کرد اما در عین حال اعتقاد داریم که آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند و مصالح ما را نمی خواهند.

وی اظهار امیدواری کرد که تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با استعانت از خداوند، پشتیابی مردم و مسوولان به ویژه مجلس شورای اسلامی بتوانند در این امر سرنوشت ساز موفق و سربلند باشند.



***سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند زمان بندی است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با یادآوری اعلام سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در آغاز سال 1393بر رعایت چند نکته در زمینه نقشه راه اقتصاد کشور تاکید کرد.

امامی گفت: باید به قوای کشور ماموریتی بی درنگ داده شود، این به معنی حالت فوق العاده، ویژه و آماده باش تمام ظرفیت خدمت همچنین تشکیل قرارگاه فرماندهی و عملیاتی است چرا که قرار است در بخش اقتصادی جهادی انجام شود.

وی با طرح این سوال که آیا با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و لزوم در پیش گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی فضای لازم برای این شرایط در کشور احساس می شود یا خیر،یادآور شد: باید برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور زمان بندی مناسبی انجام شود.



** برداشت واحدی در سران سه قوه درباره سیاست های اقتصاد مقاومتی وجود ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین گفت:

با توجه به این که سه ماه از زمان ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی گذشته است، هنوز برداشت واحدی از سوی سران سه قوه و دست اندرکاران آن صورت نگرفته است.

امامی با طرح این پرسش که چه کسی مسوول زمان بندی درباره اقتصاد مقاومتی و چه کسی ناظر بر آن است، تصریح کرد: دراین زمینه باید اقدام کرد و حرف کافی است.

وی با تاکید بر لزوم تهیه قوانین و مقررات لازم و تدوین نقشه راه در عرصه های مختلف برای دست یابی به اقتصاد مقاومتی ادامه داد: دولت و مجلس برای تحقق این مهم باید تلاش وسیع کارشناسی انجام دهند تا قوانین بازدارنده شناسایی و قوانین مورد نیاز سیاست های اقتصاد مقاومتی به صورت هماهنگ و پیوسته انجام شود،متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اقتصاد را مردمی کرد، یادآور شد: باید به مردم اعتماد داشت و به حقوق آنها احترام بگذاریم تا آنها هم همانند آنچه در صحنه دفاع مقدس و ارزش ها و مشارکت های سیاسی و اقتصادی انجام دادند امروز نیز به اقتصاد مقاومتی اهتمام و جدیت نشان دهند.

امامی تصریح کرد: به خاطر نامگذاری عرصه اقتصاد مقاومتی به عنوان جهاد مقدس، باید حال و هوای کشور جهادی شود و مردان کشور نیز جهادی باشند.

وی در بخش دیگری از نطق خود گفت: از رییس جمهوری انتظار داریم مراقب عزل و نصب ها باشند، چرا که بسیاری از نیروهای ارزشی و جهادی آماده خدمت هستند و می توانند دولت را در فضای کنونی یاری برسانند. ولی متاسفانه دعوت به کار نشدند و چه بسا بعضی از افراد روی کار هستند که به این تفکرات اعتقاد ندارند.

وی خطاب به رییس جمهوری افزود: قطعا نظر شما اینگونه نیست و به دفعات هم بیان کردید که با این مساله مخالف هستید.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس در ادامه به رییس جمهوری به عنوان مجری اجرای قانون بودجه سال 93 و لزوم استفاده از سیاست های اقتصاد مقاومتی تذاکراتی داد.

امامی اظهارداشت: از رییس جمهوری می خواهم عزم خود را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی جزم کند.

سیام3**9173**1336
کد N328492

وبگردی