آفتاب

آمریکا و سازمان ملل حمله به زائران شیعه و فرودگاه پاکستان را محکوم کردند

آمریکا و سازمان ملل حمله به زائران شیعه و فرودگاه پاکستان را محکوم کردند

در پی کشته شدن 25 زائر شیعه در حمله تروریست‌ها در بلوچستان پاکستان، آمریکا با محکوم کردن این حادثه اسفناک از دولت اسلام‌آباد درخواست کرد تا تدابیری را برای حفظ جان اقلیت‌های مذهبی اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پی‌تی‌آی، جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما از دولت پاکستان می‌خواهیم تا اقداماتی را برای حفاظت و ارتقای سطح زندگی اقلیت‌های پاکستان انجام دهد و اقدامات راسخی را برای افزایش آزادی‌های مذهبی و تحمل انجام دهد.

وی گفت: متاسفانه مردم پاکستان با حملات خشونت‌باری از سوی گروه‌های مختلف روبه رو هستند. در همان روزی که حمله به فرودگاه کراچی رخ داد، زائران شیعه در بلوچستان پاکستان به قتل رسیدند و این‌ها جدیدترین قربانیان بی‌گناه خشونت‌های فرقه‌ای هستند.

جن ساکی ادامه داد: آمریکا با خانواده قربانیان همدردی می‌کند و به شدت اقدام عاملان این حمله را محکوم می‌کند. خشونت تندروها علیه زنان، کودکان و مردان بی‌گناه پاکستان متعلق به هر گروه مذهبی، حمله به ارزش‌های جامعه جهانی است.

از سوی دیگر بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل حمله به فرودگاه کراچی با دست کم 29 کشته و نیز کشتن زائران شیعه را در بلوچستان پاکستان محکوم کرد و از دولت اسلام‌آباد خواست تا اقداماتی را برای مبارزه با تروریسم انجام دهد. حمله به فرودگاه جناح کراچی از سوی طالبان پاکستان دست کم 29 کشته برجای گذاشت و حمله بلوچستان 25 کشته داشت.

سخنگوی بان‌کی‌مون گفت: دبیرکل سازمان ملل به شدت نگران خشونت‌ها در سراسر پاکستان است.

وی از دولت پاکستان خواست تا تدابیری را برای افزایش مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی مذهبی انجام دهد.

انتهای پیام

کد N328258

وبگردی