آفتاب

واکنش‌ها به پایین آوردن پرچم ترکیه در دیاربکر

واکنش‌ها به پایین آوردن پرچم ترکیه در دیاربکر

نخست وزیر ترکیه در واکنش به پایین آوردن پرچم ترکیه در دیاربکر گفت: حتی اگر فرد مهاجم یک کودک باشد، بهای این کارش را می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه حریت، رئیس ستاد ارتش، عبدالله گل، رئیس جمهور و رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه پایین آورن پرچم ترکیه را در جریان اعتراضات هشتم ژوئن در یک پایگاه نیروی هوایی در دیاربکر محکوم کردند.

این اقدام به دنبال تشییع جنازه فردی بود که در منطقه "لیس" در نزدیکی دیاربکر کشته شده بود.

عبدالله گل از تمام مردم درخواست کرد تا مسئولانه عمل کنند و از اقدامات و سخنان تحریک آمیز خودداری کنند.

رئیس ستاد کل ارتش ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ی تندی گفت: ما شدیدا حمله به پرچم ترکیه را محکوم می‌کنیم. نماد کشور ترکیه و استقلال‌ ما که خون شهیدان برای آن‌ ریخته شده است، توسط فردی که هیچ ارزشی ندارد، مورد بی احترامی قرار گرفت. ما به اطلاع مردم می‌رسانیم که فرد خاطی را تحت پیگرد قرار داده و محاکمه خواهیم کرد.

خبرگزاری فرانسه روز هشتم ژوئن تصویری از یک مرد نقاب پوش منتشر کرد که پرچم ترکیه را از بالای میله‌ی پرچم بیرون آورده است.

از سوی دیگر اردوغان متعهد شد تمام افراد دخیل در این اقدام از جمله معترضان و مقام‌هایی که اجازه داده‌اند فرد خاطی از میله پرچم بالا برود، بهای آن را پرداخت خواهند کرد.

در حالی که گفته می‌شود برخی از معترضان دیاربکر در هشتم ژوئن کودک بوده‌اند، اردوغان گفت: اینکه گفته می‌شود یک بچه معترض این اقدام را انجام داده ما را نگران نمی‌کند. او نیز همانند کسانی که او را به آنجا فرستادند، بهای کارش را می‌پردازد. ما به این دلیل که او کودک است، ساکت نمی‌مانیم.

انتهای پیام

کد N328010

وبگردی