آفتاب
سفیر ایران در فنلاند:

گوشهایی که تا دیروز حرف های ایران را نمی شنیدند الان می شنوند

گوشهایی که تا دیروز حرف های ایران را نمی شنیدند الان می شنوند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فنلاند گفت: مدعی هستم که اساس و بنیان حرفهای منطقی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید  پا برجاست ولی گوشهایی که تا دیروز نمی شنیدند الان می شنوند و این تحول عمده ای است که اتفاق افتاده است .

سیدرسول موسوی، سفیر ایران در فنلاند در صفحه فیس یوک خود نوشت: امروز با مارتی آهتیساری رئیس جمهور اسبق فنلاند ملاقات داشتم.

وی افزود: آهتیساری به همراه کوفی عنان و اسقف توتو و ارنستو سیدیو درهیات گروه ریش سفیدان (Elders) بهمن ماه سال گذشته به کشورمان سفر کرده بود . البته رسانه های ایران آنها را گروه متنفذین نامیده بودند . امروز در ملاقاتم با آقای آهتیساری در موضوعات مختلف بین المللی مانند سوریه ، اوکراین و مذاکرات هسته ای ایران صحبت داشتم .

به گفته موسوی رسم نیست که صحبتهای مطرح شده در فیس بوک آورده شود ولی می توانم برداشت نهایی خود را از صحبتهای امروز بنویسم .

وی ادامه داد: به عنوان کسی که می تواند بگوید که سیاستهای جمهوری اسلامی ایران خصوصا مسائل سیاست خارجی را می شناسد و با گفتمانهای متفاوت دوره های مختلف مدیریت اجرایی کشور کار کرده است ، مدعی هستم که در دوره اخیر حرفهای منطقی جمهوری اسلامی ایران بیشترین گوش شنوا را پیدا کرده است .

سفیر کشورمان تصریح کرد: مدعی هستم که اساس و بنیان حرفهای منطقی جمهوری اسلامی ایران پا برجاست ولی گوشهایی که تا دیروز نمی شنیدند الان می شنوند و این تحول عمده ای است که اتفاق افتاده است .

وی گفت: باید توجه داشت که در عرصه مناسبات بین المللی مهم نیست که حرفها به چه میزان با اصول منطقی تطبیق دارد بلکه مهم آن است که تا چه میزان حرفهای منطقی شنیده می شود. درک موقعیت حساس کنونی و بهره گیری بهینه ازآن درجهت منافع عالی کشور مهمترین وظیفه همه علاقمندان به سرنوشت ایران است.

کد N327734

وبگردی