آفتاب

مک کین: ناتو بدون ایجاد پایگاه‌های جدید حضورش در اروپا را تقویت می‌کند

مک کین: ناتو بدون ایجاد پایگاه‌های جدید حضورش در اروپا را تقویت می‌کند

سناتور مک‌کین گفت: ناتو در پی بحران اوکراین حضورش در اروپا را بدون ایجاد پایگاه‌های جدید تقویت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، کنگره آمریکا پیشنهاد داده تا حضور نظامی خود را در کشورهای عضو ناتو واقع در شرق اروپا تقویت کند. این مساله توسط سناتور جان مک کین در مصاحبه‌ای که در جریان سفر رسمی‌اش به بخارست، پایتخت رومانی داشت، مطرح شد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود، واشنگتن قصد دارد تا حضور نظامی خود در شرق اروپا را تقویت کند و به همین منظور از کنگره خواست تا یک میلیارد دلار بودجه بیشتر برای این امر اختصاص دهد.

سناتور مک کین تاکید کرد: این مساله مربوط به ایجاد پایگاه‌های نظامی جدید ناتو در اروپا نیست بلکه مربوط به تقویت منابع و نیروهای تشکیلات موجود در این منطقه است.

وی افزود: ناتو به خوبی سازمان دهی شده است. ما یک پایگاه ائتلافی در این منطقه به طور مثال در رومانی داریم که می‌توانیم از آن در مانورهای نظامی مشترک و آموزش نیروها استفاده کنیم. ما مجبور نیستیم تا برای ساخت مدارس، بیمارستان‌ها و دیگر تاسیسات همچون پایگاه‌های بیشتر هزینه صرف کنیم.

مک کین ادامه داد: این اقدامات باید در ارتباط با بحران اوکراین صورت گیرند. این به معنای تغییر در ساختار ناتو نیست. این مسئله به معنای توزیع مجدد منابع در داخل این ائتلاف است.

به گفته اوباما، آمریکا قصد دارند تا نه تنها امنیت کشورهای عضو ناتو بلکه امنیت کشورهای غیر عضو همچون اوکراین، گرجستان و مولداوی را نیز تامین کند.

انتهای پیام

کد N327705

وبگردی