آفتاب

کمک رسانی هلال احمر سوریه به بخش های تحت اشغال تروریست ها در حلب

کمک رسانی هلال احمر سوریه به بخش های تحت اشغال تروریست ها در حلب

تهران – ایرنا - سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ روز دوشنبه اعلام کرد که این سازمان با جلب موافقت دولت سوریه و همکاری هلال احمر این کشور اقدام به کمک رسانی به یک بخش تحت اشغال تروریست ها در استان حلب در شمال سوریه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، ˈرالف الحاجˈ سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ افزود: ما با همکاری هلال احمر عربی سوریه موفق به رساندن کمک غذایی و دیگر اقلام ضروری و اساسی مانند وسایل آشپزخانه و بهداشتی و پتو و ملحفه به بخشی به نام ˈآرومˈ در غرب استان حلب شده ایم که تحت تسلط نیروهای مخالف دولت قرار دارد.

الجاج افزود: گرچه این کاروان مرکب از 7 کامیون اقدام به حمل مواد کمک کافی برای رفع نیازهای 30 هزار تن کرده، اما نسبت به نیازهای این منطقه این مقدار اندک است.

به گفته وی، این کمک رسانی یک روز پس از آن صورت گرفت که این سازمان اقدام به رساندن کمک های پزشکی به 2 بیمارستان دولتی و 2 بیمارستان غیردولتی واقع در بخش های تحت اشغال تررویست ها در شهر حلب کرده است.

حلب مرکز اقتصادی سوریه، از میانه سال 2012 اندکی پس از شروع درگیری های داخلی این کشور، میان نیروهای دولتی در غرب و شورشیان در شرق این شهر، تقسیم شد.

وی افزود: ما به همراه هلال احمر عربی سوریه توانسته ایم که کمک های پزشکی به 2 بیمارستان در بخش تحت تسلط نیروهای دولت یعنی بیمارستان ˈالرازیˈ و بیمارستان نظامی ˈالعسکریˈ برسانیم.

به گفته وی، ما با گذشتن از گذرگاه ˈبستان القصرˈ با کمک هلال احمر عربی سوریه، کمک های پزشکی به 2 بیمارستان در بخش تحت تسلط مخالفان در محله های ˈسکاریˈ و ˈشعرˈ رسانده ایم.

ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی که ماه پیش (مه) منتشر شد، گروه های تروریستی فعال در سوریه را به جلوگیری از رسیدن کمک ها به دست مردم این کشور متهم کرد.

Ralph El Hage

خاورم**1486**1010
کد N327158

وبگردی