آفتاب

دولت درباره اتوبوس‌های اسکانیا اقدام عاجل داشته باشد

دولت درباره اتوبوس‌های اسکانیا اقدام عاجل داشته باشد

... سخنگوی دستگاه قضایی گفت: از دولت و مسئولان ذیربط می‌خواهیم که در رابطه با اتوبوس‌های اسکانیا اقدامات جدی و عاجل داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه یکی از خبرنگاران با اشاره به اتفاقات اخیر در رابطه با اتوبوس‌های اسکانیا از سخنگوی دستگاه قضا پرسید که آیا مشکل این اتوبوس‌ها مشخص نشده است و قوه قضاییه چه اقداماتی را انجام داده است که سخنگوی دستگاه قضا گفت: در این زمینه نیروی انتظامی و قوه قضاییه اقداماتی را انجام دادند و از مسئولان ذیربط و وزارت صنعت نیز خواسته شده تا همکاری لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: اشکالات فنی این اتوبوس‌ها مشخص شده که برخی از آنها قابل توجیه نیست و بعضی از اشکالات ممکن است اختلاف کارشناسی باشد؛ بنابراین اگر این نواقص وجود نداشت قطعا جان باختن‌ها و آتش‌سوزی‌ها به وجود نمی‌آمد. در حال حاضر نیز آنها را موظف کردند که این نواقصی را که قابل توجیه نیست مرتفع کنند و ان‌شاء الله مسئولین ذیربط در دولت اقدامات جدی و عاجل در این رابطه داشته باشند.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران در رابطه با اینکه فردی در باند تهیه و توزیع کوکائین به نام پنجک 17 پرونده داشته و گفته می‌شود که این فرد در آزادی به سر می‌برد گفت: نیروی انتظامی در رابطه با مبارزه با مواد مخدر همیشه فعال بوده و در سال‌های اخیر نیز تمرکز مبارزه خود را بر روی عناصر باندهای اصلی برده است.

وی ادامه داد: در مورد این که این افراد آزاد شده اند یا خیر باید بگویم که آنها آزاد نمی‌شوند و باید محاکمه شوند. فردی که شما به آن اشاره کردید به 17 بار بازداشت و آزاد شده است بررسی کردم و باید بگویم که این تعداد نبوده است. برای مثال این فرد یک بار به صرف داشتن 25 گرم تریاک دستگیر شده که تریاک تا میزان خاصی مجازات حبس ندارد و تنها دارای مجازات شلاق و جزای نقدی است که حکم او در این رابطه اجرا شده است. همچنین این فرد یک مرتبه دیگر به جرم 182 گرم تریاک دستگیر شد که مجازات او اجرا شد. همین فرد در یک مورد دیگر به دلیل داشتن مواد مخدر دستگیر شد که این موضوع ثابت نشد و این فرد تبرئه شد. همچنین این فرد یک مرتبه دیگر در رابطه با اتهام برادرش دستگیر شد که اتهام برادر وی ثابت و او مجازات شد اما این فرد اتهامش ثابت نشد؛ بنابراین مواردی که ذکر می‌کنید از این قبیل بوده است.

وی خاطر‌نشان کرد: طبق قانون اگر افراد صرف تفنن مواد مخدر استعمال کنند مجازات زندان ندارد که در این رابطه ممکن است عده‌ای ایراد بگیرند که این موضوع جای بحث است که این قانون کافی نیست. بنابراین هر اتهامی الزاما دارای حبس زندان نیست. اما اگر حکم صادر و اجرا شد و همان تکرار شد ممکن است حبس داشته باشد. بنابراین افراد این پرونده طبق کارهای خوب نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر شناسایی شده است و اعضای این باند آزاد نشدند و این را باید بگویم که میزان بازداشت این فرد 17 بار نبوده بلکه 13 مرتبه بوده است.

انتهای پیام

کد N326989

وبگردی