آفتاب

ابراهیم محلب مجددا مامور تشکیل کابینه مصر شد

ابراهیم محلب مجددا مامور تشکیل کابینه مصر شد

منابع مصری از مامور شدن مجدد ابراهیم برای تشکیل کابینه از سوی رئیس جمهور جدید این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، ابراهیم محلب را  مجددا مامور تشکیل کابینه کرد.

این در حالی است که منابع مصری از شروع رایزنی های ابراهیم محلب برای تشکیل کابینه جدید خبر داد.

ابراهیم محلب نخست‌وزیر جدید مصر در سال 1949 میلادی متولد شد. وی در سال 1972 میلادی از گروه مهندسی شهری دانشکده مهندسی دانشگاه قاهره فارغ‌التحصیل شد. نخست‌وزیر جدید مصر در سال 1997 میلادی به سمت نایب‌رئیس هیئت مدیره شرکت پیمان‌کاران عرب انتخاب و در سال 2001 میلادی ریاست هیئت مدیره پیمانکاران عرب را به‌عهده گرفت.

"محلب" مدیریت و نظارت بر تعدادی از طرح های مختلف در زمینه‌های تأسیسات ورزشی، مرمت آثار باستانی و نیروگاه‌ها را به‌عهده داشت. یکی از برجستگی‌های دوره ریاست وی بر شرکت پیمانکاران عرب پرداخت بدهی‌ های این شرکت و افزایش سرمایه آن به بیش از 4 میلیارد پوند مصری است. وی سپس مناصب مهمی همچون نایب‌ رئیس هیئت مدیره و رئیس کمیته روابط خارجه اتحادیه پیمانکاران مصر در زمینه ساخت را به‌عهده گرفت و به عضویت هیئت مدیره مرکز پژوهش‌های مهندسی شهری دانشکده مهندسی دانشگاه قاهره، هیئت مدیره مرکز پژوهش‌‌های مسکن و شهرسازی مصر، شورای استانداران در شورای عربی آب‌ها، بانک کانال سوئز و هیئت امنای دانشگاه فرانسوی مصر در آمد.بعد از برکناری " محمد مرسی " رئیس‌جمهور برکنار شده مصر در سوم جولای سال گذشته میلادی توسط ارتش،  " ابراهیم محلب " به‌عنوان وزیر مسکن دولت " حازم ببلاوی " نخست‌وزیر سابق انتخاب شد.

گفته می‌ شود، وی زمانی که سکان وزارت مسکن دولت " ببلاوی " را به‌عهده داشت، برای رسیدن به راه‌‌حل‌ های مثبت برای بحران مسکن و بالا بردن مساحت مسکن اجتماعی از 63 متر به 80 متر تلاش کرد.وی همچنین تصمیمات سرنوشت سازی برای برخورد با تخلفات در زمینه ساخت‌ و ساز اتخاذ کرد، و در همین راستا رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی مسکن را به‌ سبب کوتاهی در یافتن راه‌ حل مشکلات منطقه صقر قریش برکنار و گام‌ های مهمی در خصوص پایان دادن به مشکلات اماکن عمومی اتخاذ کرد." محلب " همچنین به عضویت برخی از ادارات و سازمان‌ های بین‌المللی از جمله اتاق بازرگانی آمریکا در مصر وهیئت امنای دانشگاه فرانسوی در آمده و در حال حاضر ریاست طرف مصری در  شورای کار مصر و عربستان را به‌ عهده دارد.
 

کد N326734

وبگردی