آفتاب

دبکا: کاخ سفید از هیات آمریکایی خواست میز مذاکره را دست خالی ترک نکنند

دبکا: کاخ سفید از هیات آمریکایی خواست میز مذاکره را دست خالی ترک نکنند

یک پایگاه خبری صهیونیستی گزارش داد کاخ سفید پیش از سفر هیات مذاکره‌کننده آمریکایی به ژنو به آن‌ها گفته است میز مذاکره را با دستان خالی ترک نکنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری دبکا در گزارش خود آورده است: به هیات مذاکره‌کننده آمریکایی که به منظور دیدار دوجانبه با مقامات ایران به ژنو سفر کرده است گفته شده تا میز مذاکره را بدون دستیابی به توافق ترک نکنند.

دبکا در ادامه مدعی شد: این دیدارها در تلاش بزرگ از سوی دولت برای پوشش این حقیقت برگزار می‌شود که مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 به بن‌بست رسیده و هیچ شانسی برای این که این مذاکرات تا ضرب‌الاجل 20 ژوییه و حتی در صورت تمدید شش ماهه به نتیجه برسد وجود ندارد.

یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت که این دیدارهای دوجانبه در چارچوب مذاکرات آتی ایران و 1+5 از 16 تا 20 ژوئن برگزار می‌شود تا بتوانیم در حد امکان وارد یک دیپلماسی فعال و جسورانه با ایران شویم تا بفهیم آیا قادریم برای برنامه هسته‌یی تهران به راه‌حل دیپلماتیک برسیم یا خیر.

این پایگاه خبری با تاکید بر این ادعا که پیش از این نیز آمریکا و ایران برای دستیابی توافق اولیه ژنو دست به مذاکرات محرمانه زده بودند، نوشت: دولت اوباما اکنون مذاکره‌کنندگان محرمانه خود را بیرون آورده است تا برای جلوگیری از خراب شدن چنین توافقی تا آخرین نفس تلاش کند.

به گزارش ایسنا، معاونان وزیر خارجه ایران امروز (دوشنبه) قرار است با مقامات آمریکایی شامل وندی شرمن، سرپرست تیم مذاکره‌کننده آمریکایی، بیل برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار کنند.

مذاکرات میان مقامات ایرانی و آمریکایی دو روز به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام

کد N326419

وبگردی