آفتاب

حمله 3 عامل انتحاری به پارکینگ یک پایگاه‌ پلیس در شرق افغانستان

حمله 3 عامل انتحاری به پارکینگ یک پایگاه‌ پلیس در شرق افغانستان

یکی از مقام‌های ولایتی افغانستان امروز (دوشنبه) اعلام کرد:‌ سه عامل انتحاری به پارکینگی در یکی از پایگاه‌های پلیس در شرق افغانستان حمله کرده، یکی از نگهبانان را کشته و 25 دستگاه کامیون را به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته اما طالبان اخیراً در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که 14 ژوئن سال جاری میلادی برگزار می‌شود، یک سری بمب‌گذاری‌های شدید به راه انداخته‌اند.

سخنگوی والی ننگرهار گفت، این حمله به پایگاه پلیس در منطقه بسهود رخ داد.

ابتدا یک عامل انتحاری سوار بر خودرویی خود را در ورودی این پارکینگ منفجر کرد. سپس دو عامل انتحاری دیگر حمله کرده و به نیروهای امنیتی تیراندازی کردند.

سخنگوی والی ننگرهار افزود، ماموران پلیس دو عامل انتحاری را کشتند اما دست کم 25 تانکر حاصل سوخت و کامیون‌های لجستیکی در جریان این درگیری آتش گرفته و سوختند.

مقام‌ها نگرانند که ممکن است پیش از دور دوم انتخابات در روز شنبه اقدامات خشونت‌آمیز بیشتری رخ دهد و این در حالی است که دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در پنجم آوریل سال جاری میلادی تقریباً صلح‌آمیز برگزار شد.

عبدالله عبدالله، نامزد پیشرو انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز جمعه از حمله دو عامل انتحاری که قصد ترور وی را داشتند، جان سالم به در برد. در این حمله دست کم 10 تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را نیز به عهده نگرفته است.

انتهای پیام

کد N326381

وبگردی