آفتاب

راهکارهای موسوی‌اردبیلی برای بهبود وضعیت جوانان

راهکارهای موسوی‌اردبیلی برای بهبود وضعیت جوانان

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی گفت: آینده هر کشوری به وسیله جوانان امروز آن رقم می‌خورد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام شده توسط وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: تلاش در جهت پیشرفت جوانان، تلاش به پیشرفت آینده کشور است، ولی متأسفانه با مشکل کاهش جمعیت آنها مواجه هستیم که همه باید در جهت رفع آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به معضل اشتغال در کشور افزود: جوانی که فارغ التحصیل می‌َشود و وارد جامعه می‌شود اگر زمینه برای اشتغالش فراهم نشود علاوه بر اینکه نمی‌تواند خود را اداره کند با ناهنجاری‌های دیگری مواجه می‌شود که ممکن است او را از مسیر خارج کند، یا جوانی که وقت ازدواجش رسیده نمی‌توانیم بدون توجه به نیاز جدّی او بی‌تفاوت باشیم و بگوئیم باید خود نگه‌داری کند و در جهت رفع موانع قدم بر نداریم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: این همه تأکید اسلام بر پرهیز از بیکاری و معطلی بخاطر این است که نفس بیکاری مولد بلاهای دیگر است و اگر این مشکل حل شود خیلی از مشکلات جامعه مرتفع می‌گردد و این نیازمند عزم جدّی است و آنچه مهم است این است که زیرساخت‌های بخش اشتغال در کشور فراهم شود.

موسوی اردبیلی ادامه داد: علاوه بر اینکه باید دولت تلاش کند تا زمینه اشتغال و ازدواج مناسب را فراهم کند، تلاش در جهت تقویت باورها و سنت‌های مذهبی و ملی ضروری است که تا حدّی کمک کند و باعث بازدارندگی از ناهنجاری‌ها شود و البته این به تنهایی کافی نیست چون نمی‌شود گفت با روزه گرفتن و پرهیز از بعضی کارها، همه مشکلات مرتفع می‌شود بلکه باید همه اینها در کنار هم دیده شود تا مشکلات کمتر شود.

این مرجع تقلید در پایان توفیق بیشتر دست اندکاران امور جوانان کشور را خواستار شدند.

همچنین گلزاری ضمن ارائه گزارشی از وضعیت حوزه کاری خود گفت: در وزارت ورزش و جوانان حوزه فعالیت ما مربوط به امور جوانان است که این بخش مشکلات و نیازمندی‌های خاص خودش را دارد و عمده آن اشتغال و ازدواج است و در این زمینه ما نه به صورت اجرایی بلکه به صورت ستادی، برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی در ادامه با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان گفت: برنامه‌های ویژه‌ایی را برای این هفته تدارک دیده‌ایم که در سراسر کشور پیگیری و اجرا می‌شود.

گلزاری در ادامه بیان کرد: امروزه جوانان، با مشکلات متعددی از قبیل مشکل اشتغال، ازدواج و حتی پس از ازدواج روبرو هستند که متأسفانه آنها را با چالش‌های جدی روبرو کرده است و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و رهنمودهای مراجع دینی بتوانیم به این معضلات پاسخ مثبت دهیم.

وی در ادامه ضمن بر شمردن شایستگی‌های جوانان کشور گفت: بحمدلله جوانان، معتقد و دلبسته به دین و نظام هستند که نمونه آن در مجالس دینی مثل اعتکاف و دیگر مناسبت‌ها شاهد هستیم ولی نمی‌توانیم نسبت به مشکلات آنها بی‌توجه باشیم که امیدواریم با تدبیر با این مشکلات برخورد کنیم و زمینه رشد و شکوفایی آنها را فراهم کنیم.

انتهای پیام

کد N326373

وبگردی