آفتاب
یک مقام قضایی خبر داد

برخورد با ادارتی که در زمینه زمین‌خواری کوتاهی می‌کنند

برخورد با ادارتی که در زمینه زمین‌خواری کوتاهی می‌کنند

معاون پیشگیری از جرائم دادگستری استان کرمان گفت: با ادارتی که در زمینه زمین‌خواری کوتاهی می‌کنند با عنوان معاونت در جرم برخورد خواهیم کرد.

حمید خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، با اعلام این مطلب، گفت: به کسانی که در زمین‌های دولتی آلونک‌هایی را برای خود ساخته‌اند، زمین خوار نمی‌گویند بلکه متصرف هستند و در نهایت آلونک‌های آن‌ها تخریب می‌شود و زمین به دولت باز می‌گردد.

وی ادامه داد: گسترش بی‌رویه شهر یک مشکل بسیار بزرگ است که این افراد برای جامعه به وجود می آوردند و از طرفی به دلیل عدم خدمات‌رسانی شهرداری به این افراد خود دچار آسیب می‌شوند.

معاون پیشگیری از جرائم دادگستری استان کرمان بیان کرد: متصرفان زمین‌های دولتی که بدون هیچ پروانه‌ای آلونکی را ساخته اند باید بدانند نهایت تخریب می‌شود و نباید مقصر را دولت و نظام بدانند؛ زیرا تخریب این خانه‌ها که توسط دادگستری صورت می‌گیرد بر اساس ماده 100 کمیسیون شهرداری است.

خالقی اظهار کرد: گسترش بی‌رویه شهر دغدغه‌ای است که سالیان سال گروهی از مسئولان را درگیر کرده است، اما خوشبختانه در حال حاضر وضعیت مطلوبی داریم.

وی با اشاره به اداراتی که در زمینه زمین‌خواری کوتاهی می‌کنند، گفت: با این ادارات با عنوان معاونت در جرم برخورد خواهیم کرد.

معاون پیشگیری از جرائم دادگستری استان کرمان تصریح کرد: اگر اداره‌ای زمین دولتی در جایی دارد باید از آن مواظب کند و نگذارد آن زمین تصرف شود، متاسفانه گروهی از ادارات زمانی متوجه این موضوع می‌شوند که در آن زمین خانه‌هایی ساخته شده است. این سهل انگاری، دشواری‌هایی را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که یک بلوک گذاشته می‌شود باید آن را تخریب کرد؛ زیرا سکونت باعث به وجود آمدن توقعات در بین مردم می‌شود، پس بهتر است که با سرکشی به زمین‌های خود از پیش آمدن چنین حوادثی جلوگیری شود.

خالقی افراد متصرف را افراد ساده‌ای دانست که دچار فقر فرهنگی‌ هستند و بیان کرد: این افراد نباید به هر کسی اعتماد کنند. بارها مشاهده شده است که یک زمین به چندین نفر فروخته شده است و مالباختگان زیادی در این رابطه به وجود خواهد امد.

وی خاطرنشان کرد: از مردم خواهشمندیم حتی سندهای رسمی خود را به اداره ثبت ببرند و استعلام کنند که در نهایت زیان بزرگی متوجه آنها نشود.

انتهای پیام

کد N326032

وبگردی