آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

گام‌های عملی برای موفقیت در برابر مستکبران برداشته شود

گام‌های عملی برای موفقیت در برابر مستکبران برداشته شود

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: کشور ما قبل از انقلاب تحت سلطه مستکبران بود و هیچ کسی باور نمی‌کرد که بتوانیم از سلطه آنها بیرون بیاییم اما وقتی امام خمینی(ره) تصمیم گرفت، با توکل به خدا و حمایت مردم انقلاب ما به پیروزی رسید.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: کشور ما قبل از انقلاب تحت سلطه مستکبران بود و هیچ کسی باور نمی‌کرد که بتوانیم از سلطه آنها بیرون بیاییم اما وقتی امام خمینی(ره) تصمیم گرفت، با توکل به خدا و حمایت مردم انقلاب ما به پیروزی رسید.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از نمایندگان مجالس کشورهای آمریکای لاتین، با بیان‌ این‌که «فاصله میان ما و شما از نظر مکانی زیاد است، اما ما با شما از نظر روحی و قلبی نزدیک هستیم» استقلال و مبارزه با ظلم و ظالم را قدر مشترک ایران و کشورهای آمریکای لاتین دانست و اظهار کرد: ما باید از یکدیگر شناخت بیشتری داشته باشیم و دست در دست هم در برابر زورگویان و استعمارگران عالم بایستیم.

وی با اشاره به توطئه‌های رسانه‌ای غربی مبنی بر بد جلوه دادن تصویر ایران برای مردم دنیا، افزود: چندی پیش تعدادی از اساتید آمریکایی به دیدار بنده آمده بودند و اذعان کردند که آن چیزی که از ایران برایمان ترسیم کرده بودند با آن چیزی که ما امروز مشاهده می‌کنیم کاملا متفاوت است.

وی بر ضرورت ارتباط بیشتر میان کشورهای آمریکای لاتین و ایران تأکید کرد و گفت:‌ شناخت بیشتر از یکدیگر ما را در رسیدن به اهداف مشترکمان کمک می‌کند.

مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که «جمعیت کشورهای آزادیخواه و مبارز در جهان فراوان است» گفت: این کشورها باید با هم متحد شوند و در سیاست‌های جهانی با اتفاق با یکدیگر نقشی مؤثر و سازنده در معادلات جهانی داشته باشند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «اقلیت‌های مذهبی در کشور ما در صلح و آرامش و بدون هیچ مشکلی در کنار اکثریت زندگی می‌کنند» افزود: تبلیغاتی که در رسانه‌های غربی خلاف این مطلب را عنوان می‌کنند، دروغ است.

وی با تأکید بر این‌که «ما با ملت آمریکا هیچ خصومتی نداریم» اظهار کرد: ما با یهودیان دنیا نیز مشکلی نداریم و خصومت ما با دولت‌های زورگو، ظالم و استکباری است.

وی ادامه داد: امیدواریم شما آنچه را از ایران و علما و سیاستمداران ما مشاهده کردید به کشورهای خود منتقل کنید تا سبب پیوند محکم ما با شما شود و این کار شما اقدامی انسانی و با ارزش است.

مکارم شیرازی با اشاره به این‌که «قم پایتخت فرهنگی جهان اسلام است» افزود: بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام در قم است و مسلمانان از تمام کشورهای اسلامی و غیر اسلامی برای تحصیل علوم دینی به ایران می‌آیند.

وی با بیان این‌که «در حوزه علمیه هفته‌ای بیش از 20 کتاب جدید منتشر می‌شود» گفت: شبکه‌های دینی ما پیام اسلام، استقلال، آزادی و اخلاق را به اقصی نقاط جهان ارسال می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که «در مجلس ما نمایندگان مسیحی، یهودی و زرتشتی وجود دارد» اظهار کرد: حتی در مجلس نوشتن قانون اساسی ما نیز اقلیت‌ها حضور داشتند تا قوانین مربوط به آنها نوشته شود.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود در پاسخ به اظهار ارادت نماینده مجلس کشور کوبا، بیان کرد: ما در رسانه‌ها هر وقت اسم کوبا و فیدل کاسترو را می‌شنویم حساسیت فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهیم و احساس می‌کنیم مردم کوبا مردمی شجاع و آزادیخواه هستند که تحت ستم قرار گرفته و باید با کمک یکدیگر از این ستم‌ها رهایی یابند.

مکارم شیرازی ادامه داد: البته ما این حساسیت را نسبت به تمام کشورهای آمریکای لاتین داریم و اخبار آنها را پی گیری می‌کنیم و ‌از پیروزی آنها خوشحال می‌شویم.

وی با بیان این‌که «باید گام‌های عملی برای موفقیت در برابر مستکبران عالم برداشته شود» اظهار کرد: در این عرصه باید از شعار و سخن گفتن پرهیز کرد و گام‌های عملی برای استقلال و مبارزه با ظالم برداشته شود.

وی بر ضرورت ادامه مبارزه و خسته نشدن کشورهای مظلوم در برابر ظالمان و مستکبران تأکید و تصریح کرد:‌ کشور ما قبل از انقلاب تحت سلطه مستکبران بود و هیچ کسی باور نمی‌کرد که بتوانیم از سلطه آنها بیرون بیاییم اما وقتی امام خمینی(ره) تصمیم گرفت با توکل به خدا و حمایت مردم انقلاب ما به پیروزی رسید.

مکارم شیرازی در پایان خطاب به نمایندگان مجالس کشورهای آمریکای لاتین، گفت: سلام ما را به مردم کشور خود برسانید و بدانید که خواستن توانستن است؛ اگر اراده کنید کاری را انجام دهید حتما موفق خواهید شد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار تعدادی از نمایندگان مجالس کشورهای آمریکای لاتین در سخنانی کشور ایران را خلاف آنچه در تبلیغات ضد ایرانی رسانه‌های استکباری مشاهده می‌شود، دانستند و بر ضرورت تحکیم روابط میان کشورهای خود و ایران تأکید کردند.

انتهای پیام

کد N325890

وبگردی