آفتاب
دهقانی در گفتگو با مهر :

سرمدی 28 و 29 خرداد ماه به جده می رود/ ظریف به دلیل مذاکرات 1+5 به عربستان سفر نمی کند

سرمدی 28 و 29 خرداد ماه به جده می رود/ ظریف به دلیل مذاکرات 1+5 به عربستان سفر نمی کند

 سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری های اسلامی گفت: قرار است آقای سرمدی ، قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان در چهل و یکمین اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی در 28 و 29 خرداد ماه در جده به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران  شرکت کند.

حمیدرضا دهقانی ، سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری های اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: چهل و یکمین اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی در 28 و 29 خرداد ماه در جده برگزار می شود .

وی با اشاره به اینکه اجلاس جده ، اجلاس سالانه شورای وزیران سازمان همکاری های اسلامی است ، بیان کرد: وزرای خارجه 57 کشور اسلامی در این اجلاس شرکت می کنند. همچنین وزرای خارجه کشورهای ناظر و همچنین سازمان های ناظر و دبیران کل سازمان های ناظر نیز در این اجلاس شرکت می کنند.

دهقانی بیان کرد: موضوع اجلاس مربوط به مسائل جهان اسلام و موضوعاتی تشکیلاتی و داخلی سازمان است .

وی با بیان اینکه شورای وزیران دومین ارگان از ارگان های سازمان همکاری های اسلامی است ، تصریح کرد: از طرف جمهوری اسلامی ایران قرار است جناب آقای سرمدی ، قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان در این اجلاس شرکت کند.

سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری های اسلامی درباره دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در این اجلاس اظهار داشت : دعوت نامه شرکت در اجلاس برای تمام وزرای خارجه کشورهای اسلامی از طرف دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی آقای ایاد مدنی و همچنین از طرف آقای سعود الفیصل ، وزیر امور خارجه عربستان سعودی به عنوان میزبان این اجلاس ارسال شده بود.

وی ادامه داد: آقای دکتر ظریف ، وزیر محترم امور خارجه به دلیل همزمانی این اجلاس با مذاکرات ایران و 1+5 نتوانستند در این اجلاس حضور یابند و بالاترین مقام وزارت امور خارجه پس از ایشان یعنی آقای سرمدی قرار است در رآس هیأتی در این اجلاس شرکت کنند.

کد N325787

وبگردی