آفتاب

ورلد تریبیون از وجود برخی دو دستگی‌ها میان رهبران حماس در پی آشتی با فتح خبر داد

ورلد تریبیون از وجود برخی دو دستگی‌ها میان رهبران حماس در پی آشتی با فتح خبر داد

در نتیجه آشتی میان جنبش فتح و حماس و توافق این دو جنبش برای تشکیل دولت توافق ملی، روزنامه ورلد تریبون از نارضایتی برخی مسئولان حماس از آشتی با فتح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد برخی مسئولان جنبش حماس به رهبران این جنبش نسبت به توافق آشتی با جنبش فتح هشدار داده بودند.

برخی مسئولان حماس همچنین اعتراض خود را نسبت به بازگشت مجدد تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه اعلام کرده‌اند.

در همین راستا یک منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: حماس از این اقدام خود پشیمان خواهد شد چرا که بار دیگر ناآرامی و فساد به نوار غزه باز خواهد گشت.

یک مسئول برجسته در حماس نیز اعلام کرد که رهبران حماس تسلیم جنبش فتح شده‌اند. ورد تریبون گزارش داد این اختلافات شکل گرفته در میان برخی اعضای جنبش حماس احتمالا باعث دودستگی در میان رهبران سیاسی در داخل نوار غزه می‌شود.

در همین راستا اسماعیل هنیه، نخست وزیر حماس که دوره قدرت وی پایان یافته است، عنوان داشت: ما دولت را رها کردیم اما همچنان در قدرت هستیم، درست است که ما پست خود را رها کردیم اما از نقشی که ایفا می‌کنیم شانه خالی نکرده‌ایم.

در همین حال گردان‌های عزالدین قسام، شاخه‌ نظامی جنبش حماس اعلام کرد که بخشی از نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین نخواهد شد.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام گفت: ما در آینده در معرض هیچ قید و بندی قرار نخواهیم گرفت چرا که گردان‌های عزالدین قسام یک نهاد نظامی مستقل است که براساس اهداف ملی عمل می‌کند.

انتهای پیام

کد N325711

وبگردی