آفتاب

تهدید شریک ائتلافی نتانیاهو به خروج از دولت/"شهرک‌سازی‌ها اصراف منابع مالی است"

تهدید شریک ائتلافی نتانیاهو به خروج از دولت/"شهرک‌سازی‌ها اصراف منابع مالی است"

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با انتقاد از شهرک‌سازی‌ها در مناطق اشغالی کرانه باختری، آن را هدر دادن منابع مالی توصیف کرد و متعهد شد در صورتی که دولت ائتلافی به درخواست تندروها توجه کند، دولت را سرنگون می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنان تند یائیر لاپید، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بیانگر وجود اختلافات عمیق در دولت این رژیم است و عمده دلیل آن شکست مذاکرات صلح به میانجی‌گری آمریکا در یک ماه گذشته است.

یائیر لاپید در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد که دولت باید ابتکار عمل دیپلماتیک داشته باشد و طرح صلح خودش را ارائه کند.

وی همچنین گفت که اسرائیل باید از مناطق خالی کرانه باختری عقب نشینی کرده و پس از آن شهرک‌هایی را که در مناطق منزوی قرار دارند، ویران کند.

به گفته وی، دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید ارائه نقشه‌ای این مناطق را به وضوح تعیین کند.

وی گفت: دلیلی ندارد که ما در مکان‌ها و مناطقی شهرک‌سازی کنیم که در توافق‌های آتی بخشی از اسرائیل نخواهد شد و همچنان به سرمایه‌گذاری میلیاردی در زیرساخت‌هایی بپردازیم که اسرائیل نهایتا مجبور می‌شود به عنوان هدیه به فلسطینیان بدهد.

با این حال وی تاکید کرد که از ساخت‌ و سازها در مناطقی که گمان می‌رود در اختیار اسرائیل قرار بگیرد حمایت می‌کند.

یائیر لاپید، رهبر حزب «یش آتید» است که دومین حزب بزرگ در دولت ائتلافی نتانیاهو محسوب می‌شود و با خروج از دولت می‌تواند دولت این رژیم را برکنار کند.

انتهای پیام

کد N325565

وبگردی