آفتاب

تابش: تقلیل شان روحانیت در حد یک گروه سیاسی ظلم به روحانیت است

تابش: تقلیل شان روحانیت در حد یک گروه سیاسی ظلم به روحانیت است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حفظ شان فراجناحی و اجماعی روحانیت،‌ تقلیل این شان در حد یک گروه سیاسی را ظلم به روحانیت و گروه‌های مرجع دانست.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: روحانیت، ائمه جمعه و گروه‌های مرجع شان و جایگاه فراجناحی و اجماعی دارند که باید این شان را نگه دارند.

وی افزود: قطعا حاشیه ساختن، اتهام زدن، تهدید کردن، به کار بردن روش‌های غیراخلاقی و منکوب کردن جواب نمی‌دهد؛ چرا که اگر قرار بود این روش‌ها جواب بدهد حداقل در مورد خاتمی نجیب مظلوم جواب می‌داد. این همه اهانت، توهین، تهمت و دروغ در مورد ایشان روا داشتند و ایشان به هیچ مرجعی شکایت نکردند. در یکی دو جایی هم که اقدام کرد به این موضوع رسیدگی نکردند. این اخلاق و منش است که در جامعه جواب می‌دهد.

نماینده مردم اردکان در مجلس با تاکید بر لزوم پرهیز از تهمت زدن و منکوب کردن، گفت: اگر تریبون‌دارها، ائمه جمعه و افرادی که در کسوت روحانیت هستند بخواهند حرف‌هایی بزنند که بوی خشونت، بی‌انصافی و خروج از مدار اعتدال می‌دهد این واکنش منفی مردم را در پی دارد، جامعه را ملتهب و متشنج می‌کند و به قداست لباس و جایگاه روحانیت لطمه می‌زند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس خاطرنشان کرد: معدل نظر روحانیون ما این نیست که بعضی‌ها مطرح می‌کنند بلکه معدل‌شان اعتدال، عقلانیت و حرکت در مدار اخلاق و ادب است پس چرا باید از این شان بکاهیم و شان فراجناحی و اجماعی روحانیت را در حد یک گروه سیاسی تقلیل دهیم؟ این کار ظلم به روحانیت و گروه‌های مرجع است که برخی از این افراد بخواهند اظهاراتی کنند که جامعه را به هم می‌زند و به دور از منطق و اخلاق اسلامی است.

تابش با بیان اینکه طرح اظهارات تندروانه با ادبیات نامناسب مستمسکی برای تندروها خواهد بود، گفت: ما امیدواریم گروه‌های مرجع مخصوصا تریبون‌داران و روحانیون بر مدار عقلانیت و اعتدال سخن بگویند چرا که مردم از تنش و تشنج بیزارند و نیازمند آرامش و رفاه هستند. مردم می‌خواهند کشورشان در عین حفظ ارزش‌ها در مدار ترقی قرار گیرد و جایگاه اول منطقه را پیدا کند.

وی در پایان تصریح کرد: چه بهتر در عهدی که حکومت اسلامی حاکم است این شان تاریخی و فرهنگ ایرانی احیا شود تا نام اسلام و حکومت دینی در تاریخ بدرخشد وگرنه این دوران می‌گذرد و تاریخ قضاوت خود را روا می‌دارد و در بیان قضاوتش هم بسیار بی‌رحم است.

انتهای پیام

کد N325438

وبگردی