آفتاب

رئیس سابق بانک مرکزی نیجریه امیر جدید ایالت کانو شد

رئیس سابق بانک مرکزی نیجریه امیر جدید ایالت کانو شد

لامیدو سانوسی، رئیس سابق بانک مرکزی نیجریه به عنوان امیر جدید ایالت کانو انتخاب شد.

لامیدو سانوسی، رئیس سابق بانک مرکزی نیجریه به عنوان امیر جدید ایالت کانو انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس اطلاعیه منتشر شده، سانوسی به عنوان امیر جدید ایالت کانو انتخاب شده است و این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که وی یکی از منتقدان سرسخت دولت بوده و حال به قدرتمندترین رهبر در شمال نیجریه که عمدتا مسلمان هستند، تبدیل می‌شود.

عبدالله بایرو، امیر سابق کانو که صبح جمعه گذشته درگذشت، بیش از 50 سال بود که به عنوان امیر این ایالت انجام وظیفه می‌کرد. بایرو که رهبر اسلامی و شخصیتی محترم در شمال نیجریه است به مدت نیم قرن در مقام امیری کانو بود. بایرو با مخالفت شدیدش با سازمان تروریستی بوکوحرام شناخته می‌شد.

گفته می‌شود که در پشت پرده حمله سال گذشته به بایرو سازمان بوکوحرام بود. در این حمله چهار تن از مامورین کشته شده و امیر کانو بدون هیچ جراحتی جان سالم به در برد اما سفرش برای درمان به انگلیس مدتی پس از حمله توجه همگان را به خود جلب کرده بود.

از سوی دیگر، سانوسی، امیر جدید کانو عمدتا علیه فساد در دستگاه‌های دولتی راهپیمایی‌هایی را برگزار می‌کرد و در ماه فوریه از سمت ریاست بانک مرکزی نیجریه کنار گذاشته شد اما این اقدام گودلاک جاناتان، رئیس‌جمهوری نیجریه هشداری به سرمایه گذاران بین‌المللی بود.

با این حال ممکن است که انتخاب سانوسی به عنوان امیر جدید کانو که بزرگترین شهر شمال نیجریه محسوب می‌شود، مناقشاتی را در دولت جاناتان که بر یک کشور جدا شده مذهبی حکومت می‌کند، به وجود آورد و این در حالی است که قرار است انتخابات ملی در 2015 برگزار شود.

انتهای پیام

کد N325421

وبگردی