آفتاب

برگزاری بزرگترین رزمایش دریایی جهان با حضور 22 کشور در اقیانوس آرام

برگزاری بزرگترین رزمایش دریایی جهان با حضور 22 کشور در اقیانوس آرام

بزرگترین رزمایش دریایی جهان که ترتیب دهنده آن آمریکاست با حضور دست کم 22 کشور جهان در ماه جاری میلادی در اقیانوس آرام برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، رزمایش "حاشیه اقیانوس آرام" که بزرگترین رزمایش دریایی جهان بوده و هر ساله با نام RIMPAC در اقیانوس آرام برگزار می شود، امسال نیز با حضور دست کم 22 کشور جهان و بیش از 40 ناو و زیر دریایی در این منطقه انجام خواهد شد.

این رزمایش در نزدیکی جزیره گوام و در ماه جاری میلادی برگزار می شود، اما تاریخ دقیق آن هنوز نهایی نشده است. نکته جالب درباره رزمایش امسال آن است که چین برای اولین بار در آن شرکت می کند. بر اساس این گزارش این برای اولین بار خواهد بود که نظامیان چینی به همراه نیروهای آمریکایی در یک رزمایش مشترک شرکت می کنند.

موافقت چین برای شرکت در این رزمایش در حالی است که واشنگتن و پکن تنشهای فراوانی را با هم دارند و در ماه های اخیر نیز همپیمانان آمریکا در شرق آسیا اختلافات زیادی با چین بر سر مسائل موجود در دریای چین داشته اند.

بر اساس این گزارش در رزمایش سال گذشته روسیه و هند نیز حضور داشتند، اما تا این لحظه حضور آنها در رزمایش سال جاری مشخص نشده است. به نوشته رویترز معمولا تمام همپیمانان آمریکا  در این رزمایش سالانه شرکت می کنند.

 

 

کد N325404

وبگردی