آفتاب

سیسی نخست وزیر مصر را تغییر نمی‌دهد

سیسی نخست وزیر مصر را تغییر نمی‌دهد

منابع آگاه اعلام کردند، عبدالفتاح سیسی که روز گذشته به عنوان رئیس جمهور جدید مصر ادای سوگند کرد، در صدد است تا دولت "ابراهیم محلب" را ابقا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع نزدیک به عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر با بیان اینکه وی درصدد است دولت ابراهیم محلب، نخست وزیر این کشور را ابقا کند، پیش بینی کردند که تغییرات محدودی در تعدادی از وزارتخانه‌های غیر کلیدی در دولت کنونی صورت گیرد.

منابع افزودند: دولت ابراهیم محلب به فعالیت خود تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی ادامه می‌دهد که قرار است در دو ماه آتی برگزار شود.

این در حالی است که الشرق الاوسط گزارش داد که ریاست جمهوری مصر به محلب تا شب گذشته ابلاغ نکرد که وی به فعالیت خود ادامه می‌دهد یا از کابینه مصر خارج می‌شود.

منابع اظهار کردند: کابینه مصر صبح امروز (دوشنبه) جلسه‌ای را برگزار می‌کند که این جلسه تا پیش از صدور دستور رئیس جمهور مصر برای ادامه کار این دولت یا تغییر آن و یا اصلاحاتی محدود در آن، آخرین جلسه این دولت است.

منابع همچنین تصریح کردند: ابراهیم محلب نیز شایستگی خود را در سخت‌ترین شرایط ثابت کرده است.

براساس قانون اساسی مصر پس از برگزاری نشست امروز، محلب استعفای دولت را رسما به سیسی ارائه می‌دهد.

منابع عنوان داشتند که سیسی ممکن است از محلب در صورت ادامه فعالیت وی بخواهد تا تغییراتی را در برخی از وزارتخانه‌ها همچون وزارت محیط زیست و راه و ترابری اعمال کند.

در همین راستا، منابع نزدیک به رئیس جمهوری جدید مصر اظهار کردند که احمد جمال الدین، وزیر کشور سابق مصر یکی از نامزدها برای تصدی پست مشاور رئیس جمهور در امور امنیتی است.

انتهای پیام

کد N325400

وبگردی