آفتاب
به همت مجمع جهانی اهل بیت (ع)

کنگره بین‌المللی سبط النبی برگزار می‌شود

کنگره بین‌المللی سبط النبی برگزار می‌شود

کنگره بین‌المللی سبط النبی اول و دوم تیرماه سال جاری با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این کنگره که به همت مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و مشارکت برخی از مجموعه‌های دینی - فرهنگی در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، از صاحبان مقالات برتر اعم از داخلی و خارجی تقدیر خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ تقویت و گسترش اهتمام و التزام به سیره اهل بیت، فراهم سازی بستر مناسب برای هویت شناسی دینی بر اساس نگرش اهل بیت(علیهم السلام) تبیین و معرفی جامع شخصیت امام و تبیین نظریه صلح و مدیریت بحران در اندیشه امام حسن (علیه السلام) از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره است.

همچنین بر اساس گزارش ستاد خبری کنگره؛ مباحثی همچون: حیات فردی و اجتماعی امام حسن، اوضاع مذهبی - فرهنگی - اجتماعی - سیاسی عصر امام حسن، سادات حسنی، سیره امام حسن، نظریه‌های متخذ از سیره امام حسن و ابعاد الگویی و تربیتی در سیره امام حسن (علیه السلام) از مهم‌ترین موضوعات فراخوان دریافت مقالات کنگره بوده است.

برگزاری سلسله جشن‌های سبط النبی علیه السلام در نیمه ماه مبارک رمضان از برنامه‌های آتی ستاد اجرایی این رخداد مهم فرهنگی - دینی است.

کتابنامه سبط ‌النبی منتشر شد

کتابنامه سبط النبی (علیه السلام) حاوی آثار منتشر شده از سوی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) پیرامون شخصیت، مقامات و جایگاه کریم آل محمد آن حضرت در قطع پالتویی و در 54 صفحه منتشر شد.

حجت‌الاسلام عباس جعفری، دبیر کمیته علمی کنگره درباره کتاب نامه سبط النبی گفت: این کتابنامه، حاوی آثار مکتوب، محصولات فرهنگی و تابلوهای هنری که از ابتدای تاسیس مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم السلام) به زبان‌های فارسی، عربی، ترکی، هوسا، اسپانیولی، انگلیسی، اردو و ... می‌باشد که در شمارگان مختلف چاپ و در اختیار علاقه ‌مندان در سراسر جهان قرارگرفته است.

وی گفت: در این کتابنامه، بخشی از آثاری که به زبان‌های دیگر در دست اقدام برای ترجمه و نشر می‌باشند، نیز فهرست شده است.

جعفری اظهار کرد: در قمستی از این کتابنامه، کتاب‌های دیگری که پیرامون چهارده معصوم (علیهم السلام) نگاشته شده و بخشی از مطالب آنها در باره سیره امام حسن مجتبی (علیه السلام) می‌باشند، نیز معرفی شده است.

وی در پایان گفت: این کتابچه به سفارش دبیرخانه‌ کمیته علمی همایش بین المللی سبط النبی با همت و تلاش همکاران اداره ترجمه تهیه شده که از زحمات آنها تشکر و قدردانی می‌شود.

همایش بین‌ المللی سبط‌ النبی به همت مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و با مشارکت برخی از نهادها و موسسات بین المللی و فرهنگی فعال در داخل و خارج کشور، اول و دوم تیرماه 1393 برابر با 24 و 25 شعبان المعظم به مدت 2 روز در تهران در سالن اجلاس سران با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

حضور شاعران برجسته داخلی و خارجی در کنگره سبط النبی

مسئول کمیته فرهنگی کنگره بین‌المللی سبط النبی از حضور شاعران برجسته داخلی و خارجی در کنگره سبط النبی(علیه السلام) خبر داد و گفت: علاوه بر شاعران شاخص کشور، شعرای برجسته‌ای از هند، تاجیکستان، پاکستان، عراق، افغانستان و برخی دیگر از کشورها در این کنگره حضور خواهند داشت.

حسین شمسایی در خصوص قالب‌ها و مضامین اشعار رسیده به دبیرخانه کنگره گفت: این اشعار در قالب‌های رباعی، غزل، قصیده، ترجیع‌بند، ترکیب بند و شعر نو با موضوع امام حسن، صلح امام حسن، مظلومیت امام حسن(علیه السلام) و فرزندان گرامی ایشان و سایر موضوعات مرتبط با آن حضرت به موسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم بن الحسن(علیه السلام) به عنوان دبیرخانه بخش شعر کنگره ارسال شده است.

شمسایی همچنین به ترکیب هیئت داوران این جشنواره اشاره کرد و گفت: آقایان محمد علی مجاهدی، سید‌عبدالله حسینی و علیرضا قزوه داوری بخش شعر را بر عهده دارند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم بن الحسن(علیه السلام) همچنین گفت: نشست‌های تخصصی متعددی نیز برای این کنگره تدارک دیده شده است که برگزاری شب شعر و نشست تخصصی به همراه نقد و بررسی اشعار رسیده با حضور بالغ بر 200 شاعر از سراسر کشور بخشی از این برنامه‌ها است.

کنگره بین المللی سبط النبی علیه السلام اول و دوم تیرماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N325362

وبگردی