آفتاب

اولتیماتوم پورشنکو به مخالفان/ ناآرامی های شرق اوکراین باید تا آخر هفته به پایان برسد

اولتیماتوم پورشنکو به مخالفان/ ناآرامی های شرق اوکراین باید تا آخر هفته به پایان برسد

رئیس جمهور اوکراین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ناآرامی های موجود در شرق این کشور باید تا پایان هفته جاری به پایان برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، "پترو پورشنکو" ضمن اعلام آنکه ناآرامی های شرق اوکراین باید تا پایان هفته به پایان برسد، در بیانیه خود گفت: ما باید در همین هفته به درگیری ها پایان دهیم. برای من هر روزی که مردم می میرند، هر روی که اوکراین مجبور است چنین هزینه گزافی را بپردازد غیر قابل قبول است.

رئیس جمهور جدید اوکراین افزود : برای پایان دادن به ناآرامی ها ما باید ثبات و امنیت را به مرزهای اوکراین بازگردانیم به گونه ای که امنیت تمام شهروندان اوکراینی تامین شود.

این بیانیه پوروشنکو پس از دیدار و رایزنی با سفیر روسیه در کی یف و همچنین نماینده سازمان امنیت و همکاری های اروپا صادر شد.

در همین رابطه "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، نیز دستور داده تا ضریب امنیتی در مرزهای این کشور با اوکراین افزایش یاید. رسانه های غربی مدعی هستند که جدایی طلبان و تسلیحات به کار رفته در ناآرامی های شرق اوکراین از مرز روسیه وارد این کشور می شوند.

مناطق شرقی اوکراین به ویژه دونتسک و اسلاویانسک، مدتهاست که شاهد درگیری جدایی طلبان با ارتش است. جدایی طلبان خواستار استقلال این مناطق از کی یف هستند و تا کنون چندین بار اقدام به اشغال ساختمانهای دولتی در این شهرها کرده اند.

اما در تحول دیگری که حکایت از تصمیم قاطع اوکراین و روسیه برای کاهش ناآرامی ها در شرق اوکراین دارد قرار است امروز دوشنبه در بروکسل نمایندگانی از مسکو، کی یف و پارلمان اروپا نشست سه جانبه ای را برگزار کنند.

یکی از مهمترین مسائلی که در این نشست سه جانبه مطرح می شود اختلافات روسیه و اوکراین بر سر بهای گاز است.

 

 

کد N325287

وبگردی