آفتاب
رییس‌جمهور در جلسه هیأت دولت:

مردم از تیم فوتبال توقع بازی خوب و جوانمردانه دارند / تقویت روحیه افتخار ملی یک ضرورت است

مردم از تیم فوتبال توقع بازی خوب و جوانمردانه دارند / تقویت روحیه افتخار ملی یک ضرورت است

نشست هیأت دولت عصر روز یک‌شنبه به ریاست رییس‌جمهوری کشورمان برگزار شد و مهم‌ترین مسایل روز از سوی اعضای دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه وزیر ورزش و جوانان گزارشی از جام جهانی فوتبال و تمهیدات حضور شایسته تیم ملی فوتبال در این بازی‌ها به هیات وزیران ارائه کرد.

وزارت امور خارجه نیز از آمادگی‌های نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از اتباع خبر داد و صدا و سیما نیز از اقداماتی که برای پخش زنده تمامی بازیها تمهید شده است، به هیات وزیران گزارش داد.

روحانی ضمن تشکر از وزارت ورزش و جوانان، وزارت امورخارجه و سازمان صدا و سیما درباره اقدامات انجام شده، از همه بازیکنان، مربیان و کادر فنی که در این حضور نقش‌آفرینی کردند، سپاسگزاری کرد.

رییس‌جمهوری پیروزی‌های درخشان تیم ملی والیبال و کشتی را در تشویق مردم به ورزش موثر دانست و ورزش را عاملی مهم در سلامت نسل جوان و دوری آنان از مفاسد عنوان کرد.

وی تقویت روحیه افتخار ملی را یکی از ضرورت‌ها در افزایش نشاط جامعه و پیشرفت کشور خواند و در کنار عوامل مهمی چون انقلاب اسلامی، دانشمندان و فرهیختگان بزرگ و تاریخ شکوهمند کشور که در شکل‌گیری روحیه اعتماد به نفس ملی دخیل هستند، ورزش و به ویژه فوتبال را برای بخش عظیمی از جامعه و خصوصاً جوانان غرور آفرین دانست.

روحانی اظهار داشت: مردم متوقع بازی خوب، جوانمردانه ، غیرتمندانه و تکنیکی و رعایت ادب و اخلاق هستند و انتظار دارند که تیم ملی فوتبال ایران نماینده شایسته‌ای برای ایران و ایمان و اخلاق اسلامی باشد.

همچنین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور به ارایه دو گزارش با موضوعات طرح آمایش سرزمین و نظام ملی شاخص های ارزیابی توسعه و سامانه آن و رصد آمایش پرداخت.

رییس جمهوری ضمن تشکر از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی، بحث آمایش سرزمین را بسیار مهم دانست و برتوجه کامل به مزیت های نسبی هر استان، بخش و اقلیم و تحقق توازن منطقه‌ای در برنامه‌ریزی ها به ویژه برنامه ششم توسعه تاکید و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی را به تمرکز ویژه بر حل مشکلات اساسی کشور در قالب برنامه آمایش توصیه کرد.

انتهای پیام

کد N324956

وبگردی