آفتاب
اخبار لیبی/

حمله موشکی به مرکز نظامی وابسته به خلیفه حفتر/درخواست مفتی لیبی از انصار شریعت

حمله موشکی به مرکز نظامی وابسته به خلیفه حفتر/درخواست مفتی لیبی از انصار شریعت

حمله موشکی به مرکز وابسته به نظامی بازنشسته لیبیایی و درخواست مفتی این کشور از انصار شریعت برای ورود به عرصه سیاسی از مهمترین اخبار این کشور شمال آفریقاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، افراد مسلح ناشناس با موشک به یک مرکز نظامی وابسته به نیروهای خلیفه حفتر افسر بازنشسته لیبی در شهر بنغازی در شرق لیبی حمله کردند که این حمله خساراتی به دنبال نداشت.

منابع لیبیایی اعلام کردند: موشکهای شلیک شده به داخل محوطه پادگان فرود آمد و به مناطقی که نظامیان در آن حضور داشتند اصابت نکرد. یکی از گلوله ها به مسجدی در خارج از پادگان اصابت کرد که خساراتی به آن وارد کرد.

این منابع افزودند: هویت مهاجمان مشخص نیست اما اردوگاه الصاعقه از سوی گروههای تکفیری مورد هدف قرار می گیرد. این حملات موضوع عجیبی نیست و روزانه شاهد حملاتی از این دست هستیم. در بیشتر موارد مکان پرتاب موشک مشخص می شود و معمولا این موشکها از منطقه سید فرج که انصار شریعت و افراد وابسته به گردان راف الله السحاتی در آن مسلط هستد، شلیک می شود.

از سوی دیگر شیخ صادق الغریانی مفتی لیبی از انصار شریعت خواست که از کافر دانستن ارتش و پلیس دست بردارد و دولت را به رسمیت بشناسد. وی از انصار شریعت خواست که در انتخابات پارلمانی مشارکت کنند و وارد سیستم حکومتی شوند.

مفتی لیبی همواره از انصار شریعت دفاع کرده است و در واکنش به کسانی که انصار شریعت را به دست داشتن در انفجارها در لیبی متهم می کنند خواستار ارائه مدرک و شواهد است.

انصار شریعت پس از هفده فوریه سال 2011 تشکیل شد. این گروه دولت را به رسمیت نمی شناسد و ارتش و پلیس را کافر می شمارد و خواستار برپایی دولت اسلامی در کشور است.

از سوی دیگر احمد معیتیق نخست وزیر جدید لیبی از تشکیل دولت نجات ملی با حضور همه گروههای سیاسی تاثیرگذار در لیبی خبر داد.

وی خواستار دور کردن لیبی از تنش های سیاسی شد.

کد N324737

وبگردی