آفتاب

برنامه‌ها و فعالیت‌های «معاونت بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف»

برنامه‌ها و فعالیت‌های «معاونت بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف»

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه از بازسازی 1300 امامزاده و بقعه متبرکه در سال 93 خبر داد.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه از بازسازی 1300 امامزاده و بقعه متبرکه در سال 93 خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عباسعلی جعفری با بیان این‌که «بیش از 20 ماه از زمان فعالیت معاونت بهره‌وری اقتصادی در سازمان اوقاف می‌گذرد» اظهار کرد: این معاونت در 4 حوزه کاری بهره‌وری، اجارات، عمران موقوفات و بقاع متبرکه و سرمایه گذاری فعالیت دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های این معاونت در خصوص اجارات موقوفات افزود: ضابطه‌مند کردن و کارشناسی شدن نرخ اجارات براساس سامانه تعبیه شده و بروز رسانی نرخ اجارات طبق نرخ عادله در دستور کار قرار دارد.

جعفری با بیان این‌که «دفاتر خدمات الکترونیک وقف در سال 92 در دو نقطه کشور به صورت آزمایشی راه اندازی شد» افزود: در زمینه بهره‌وری، شناسایی، شاخص‌های بهره وری و اولویت بندی آنها در دستور کار قرار گرفت و برای ارتقای بهره وری موقوفات که از شعارهای سال 93 اوقاف است، برنامه ریزی لازم صورت پذیرفته است.

معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که «این معاونت در زمینه طرح‌های عمرانی در دو حوزه بقاع متبرکه و موقوفات فعال است» ادامه داد: در زمینه فعالیت‌های عمرانی رویکرد سازمان، توجه به الگوی اسلامی و ایرانی است.

جعفری اضافه کرد: سال 89، 57 پروژه سرمایه گذاری بر روی موقوفات انجام شد که در سال 93 به 173 پروژه افزایش یافت که میزان سرمایه گذاری در این خصوص به 1570 میلیارد تومان رسیده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که «در سال 93 ، در 1300 بقعه متبرکه فعالیت عمرانی صورت گرفته است» گفت: پروژه‌های عمرانی در بقاع متبرکه از زیربنای 451 هزار متر مربع در سال‌های گذشته، هم اکنون به یک میلیون و 340 هزار متر مربع رسیده است و در زمینه اعتبارات نیز رشد قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته است.

وی در پایان از راه اندازی دبیرخانه تحول اقتصادی در این معاونت خبر داد و خاطر نشان کرد: کار گروه تحول اقتصادی سازمان اوقاف 4 جلسه برگزار کرده است که جمع بندی نهایی این جلسات منتج به برنامه‌های تحولی اقتصادی سازمان در سال 93 شده است.

انتهای پیام

کد N324620

وبگردی