آفتاب

جایزه 5 میلیون دلاری برای حل معمای ناپدیدشدن هواپیمای مالزی

جایزه 5 میلیون دلاری برای حل معمای ناپدیدشدن هواپیمای مالزی

تهران - ایرنا - خانواده های مسافران هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی مالزی اعلام کرده اند یک جایزه 5 میلیون دلاری برای گشودن معمای این هواپیما که سه ماه پیش ناپدید شده است، اختصاص می دهند.

به گزارش یکشنبه خبرگزاری فرانسه از کوالالامپور، خانواده های مذکور طی یک اطلاعیه مطبوعاتی اعلام کردند: با به راه انداختن یک کمپین موسوم به ˈجایزه ام اچ 370ˈ و گردآوری وجوه اهدایی درنظر دارند دستکم 5 میلیون دلار به فردی که قادر به ارایه اطلاعات جهت حل راز ناپدیدشدن این هواپیما باشد، پرداخت کنند.

هواپیمای مسافربری ˈام اچ 370ˈ خطوط هوایی مالزی در تاریخ 8 مارس (17 اسفند) با 239 سرنشین که دوسوم آن چینی بودند از کوالالامپور پایتخت مالزی عازم ˈپکنˈ پایتخت چین بود که درحین پرواز پس از قطع تماس گیرنده های آن از صفحه رادار محو شد.

تلاش برای یافتن نشانی از هواپیمای مذکور پس از گذشت دقیقا سه ماه از ناپدید شدن آن بی نتیجه بوده است و تصور می شود این بوئینگ 777 در اقیانوس هند سقوط کرده باشد اما جستجوی گسترده برای پیداکردن بقایای این هواپیما به جایی نرسیده است و خانواده سرنشینان هواپیمای مذکور کماکان به دنبال گشودن راز مفقود شدن آن هستند.

ˈایتان هانتˈ رییس یک شرکت فناوری که این کمپین را هدایت می کند، گفت: اطمینان داریم که فرد یا افرادی درمورد این مساله اطلاعاتی دارند و تخصیص این جایزه انگیزه یی برای ارایه دانسته ها خواهد بود.

این درحالی است که مالزی و استرالیا که هدایت تیم جستجوی هواپیمای مذکور را در آب های برون ساحلی غرب اقیانوس هند به عهده دارند، متعهد به ادامه جستجوها شده اند و یک تیم بین المللی نیز هم اکنون مصمم است تا حیطه عملیات جستجو را تا شعاع 60 هزار مترمکعبی افزایش دهد.

استرالیا نیز پیشنهاد مناقصه یی را ارایه کرده است تا یک شرکت بتواند به عنوان پیمانکار عمده ، با دراختیار قراردادن تخصص لازم، تجهیزات و دستگاه ها جهت ادامه جستجو در آب های عمیق طی این عملیات که از ماه اوت (مرداد) آغاز می شود، همکاری کند.

آساق 1450**1392
کد N324485

وبگردی