آفتاب
بیکدلی در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

جزئیات برنامه های روحانی در ترکیه / سفر رئیس جمهور ایران به آنکارا بعد از 20 سال

جزئیات برنامه های روحانی در ترکیه / سفر رئیس جمهور ایران به آنکارا بعد از 20 سال

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با بیان اینکه رئیس جمهور کشورمان صبح فردا وارد آنکارا خواهد شد، گفت:  آقای روحانی فردا ابتدا با عبدالله گل ، رئیس جمهور و همچنین رجب طیب اردوغان ، نخست وزیر ترکیه دیدار و گفتگو خواهد داشت .

علی رضا بیکدلی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه رئیس جمهور کشورمان صبح فردا وارد آنکارا خواهد شد ، اظهار داشت : آقای روحانی فردا ابتدا با عبدالله گل ، رئیس جمهور و همچنین رجب طیب اردوغان ، نخست وزیر ترکیه دیدار و گفتگو خواهد داشت .

وی افزود: با حضور رئیس جمهور فردا اجلاس شورای عالی روابط ایران و ترکیه نیز تشکیل می شود و از هر طرف شمار زیادی از اعضای کابینه در این اجلاس حضور خواهند داشت .

بیکدلی تأکید کرد: رئیس جمهور روز سه شنبه با ایرانیان مقیم ترکیه و همچنین تجار ایرانی مقیم ترکیه و تجار ترک دیدارهای جداگانه ای خواهد داشت .مصاحبه هایی با رسانه های ترکیه نیز در برنامه های رئیس جمهور در نظر گرفته شده است که  طبق برنامه انجام خواهد شد .

سفیر کشورمان در آنکارا همچنین در این باره که رئیس جمهور ایران بعد از 20 سال به آنکارا سفر می کند، اظهار داشت : سفرهایی که در گذشته صورت گرفته به منظور برگزاری اجلاس های مختلفی بوده است که در استانبول برگزار شده و روسای جمهور در طول سال های گذشته بر اساس روابط دیپلماتیک و دعوت رسمی دو جانبه به آنکارا سفر نکرده اند.

وی خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه بسیار مهم است و به ویژه با برگزاری شورای عالی روابط ایران و ترکیه فرصت خوبی برای گسترش روابط در هر دو کشور خواهد بود.

کد N324423

وبگردی