آفتاب

نعیم قاسم: اگر حزب‌الله در سوریه حضور نمی‌یافت، لبنان در مسیر تخریب قرار می‌گرفت

نعیم قاسم: اگر حزب‌الله در سوریه حضور نمی‌یافت، لبنان در مسیر تخریب قرار می‌گرفت

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه بدون توافق نمی‌توان انتخابات ریاست جمهوری را در لبنان برگزار کرد، عنوان داشت: اگر حزب‌الله در سوریه حضور نمی‌یافت، لبنان در مسیر تخریب قرار می‌گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مراسمی بر اهمیت وحدت اسلامی که حزب‌الله برای تحقق آن تلاش می‌کند، تاکید کرده و گفت: ما مواضع و اظهارات برخی از مقامات عربی را که درصدد ایجاد فتنه‌های مذهبی هستند، محکوم می‌کنیم. آنها با باورها و اندیشه‌های مذهب دیگری که با مذهب و یا با باورهای آنها تفاوت دارد،‌ مقابله می‌کنند. عمل به اسلام واقعی این است که ما وحدت را بر تفرقه و فتنه گرایی ترجیح دهیم.

وی عنوان داشت: اقدامات تکفیری که امروزه در مناطق مختلفی صورت می‌گیرد و به صورت اصلی در سوریه متمرکز شده است، ربطی با اسلام ندارد؛ چرا که اسلام خواهان اخلاقیات است و آن‌ها هیچ بویی از اخلاقیات نبرده‌اند، چگونه آن‌ها خواهان اسلام هستند حال آنکه اقداماتشان با ساده‌ترین اصول اسلامی مغایرت دارد. این موج تکفیری در طرح و اهداف خود با طرح اسرائیلی همسو است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: دیرزمانی است که انتقادهایی را درخصوص حضورمان در سوریه می‌شنویم. من با شفافیت هر چه تمام‌تر به شما می‌گویم که اگر حزب‌الله در سوریه حضور نمی‌یافت، لبنان در مسیر تخریب و خودروهای بمب‌گذاری شده قرار می‌گرفت. حضور حزب‌الله در سوریه باعث شد که موج تکفیری به لبنان انتقال نیابد و مشارکت حزب الله مانع از پیامدهای اقدامات تکفیری در لبنان شد.

نعیم قاسم گفت: ما بر این باور هستیم که حضور حزب‌الله در سوریه باعث شد که از لبنان در مقابل پیامدهای منفی بحران سوریه محافظت شود و هر کس شاهد دیگری در اختیار دارد آن را ارائه دهد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان درخصوص اوضاع داخلی کشورش اظهار کرد: در لبنان مسائل سیاسی به صورتی بی‌هدف مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و اظهاراتی مطرح می‌شود که هیچ ارتباطی با واقعیت و حقیقت ندارد. هر کس که می‌خواهد موضع حزب‌الله را درخصوص هر مساله‌ای بشناسد، باید به سخنان دبیرکل حزب‌الله و دیگر مسئولان این حزب گوش کند.

نعیم قاسم عنوان داشت: ما علنا اعلام کردیم که در سوریه حضور داریم اما برخی مشارکت خود را مخفی ساخته و به سمت ما تیر نشانه می‌روند. نتیجه حضور ما در سوریه خوب بود و مایه حمایت از مقاومت شد. اما درخصوص انتخابات ریاست جمهوری لبنان می‌گویم که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور ما بدون توافق ممکن نیست. هر کس که خواهان انتخاب رئیس جمهور است، باید مسیر توافق را پشت سر بگذارد. ما خواهان این هستیم این انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار شود.

انتهای پیام

کد N324358

وبگردی