آفتاب
افضلی فرد در نطق میان دستور:

تبعیض های فاحش در پرداخت حقوق کارمندان مغایر دین و قانون است

تبعیض های فاحش در پرداخت حقوق کارمندان مغایر دین و قانون است

مواردی از تبعیض و ناعدالتی در سازمان ثبت اسناد و املاک انجام شده و پرونده ای هم در این خصوص با شکایت تعدادی از اعضای کمیسیون اصل نود تشکیل شده است از این رو از رئیس قوه قضائیه می‌خواهم به این موضوع مهم رسیدگی کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین اظهار  داشت: وجود تبعیض های فاحش در پرداخت حقوق کارمندان در وزارتخانه های مختلف با اصول و مبانی دینی و انقلابی و قانونی سازگار نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی افضلی فرد در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به اصل 19 قانون اساسی گفت: مردم ایران از هر قبیله‌ای که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ و نژاد و زبان سبب امتیاز نخواهد بود و بند 9 اصل سوم بر رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه های مادی و معنوی تاکید دارد و بر همین اساس از وزارت صنعت انتظار داریم که مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره عقد قرارداد مستقیم با بازرسان احترام گذارد و از لغو قرارداد مستقیم خوداری کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین همچنین ادامه داد: وجود تبعیض های فاحش در پرداخت حقوق کارمندان در وزارتخانه های مختلف با کدامین اصول و مبانی دینی و انقلابی و قانونی سازگار است.

وی گفت: اگر در قوه قضائیه به دلیل حفظ سلامت قضات شاهد افزایش 50 درصدی حقوق و مزایا هستیم، این امر به شرطی که عملا موجب ارتقای سطح امنیت و عدالت قضایی برای مردم باشد قابل قبول است و این موضوع درباره سایر کارکنان نظام جمهوری اسلامی به ویژه قشر تاثیرگذار فرهنگیان باید جاری و ساری شود.

افضلی فرد در ادمه ا از رئیس و نمایندگان مجلس خواست اقدام اساسی برای رفع این تبعیض فاحش به عمل آورد، چرا که بند 14 اصل سوم بر تامین حقوق همه جانبه افراد از زن و مرد در ایجاد امنیت غذایی عادلانه برای همه  و تساوی همه در برابر قانون تاکید دارد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با استناد به اصل 171 قانون اساسی گفت: هرگاه در اثر تقصیر و یا اشتباه قاضی در موضوع یا حکم یا در تطبیق حکم در مورد خاص ضرر مادی و معنوی متوجه کسی گردد مقصر طبق موازین اسلامی ضامن است و در غیر این صورت خسارت به وسیله دولت جبران می شود و در هر حال از متهم اعاده حیثیت می‌گردد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین وسرعنی با اشاره به اینکه مواردی از نقض ماده 37 و 39 آیین نامه دادرسی کیفری به دادسرای قضات اعلام شده است، گفت: چرا اقدامی در این راستا نمی شود و اگر اقدامی صورت گرفته است چرا اعلام نمی‌شود تا مردم امیدوار به عدالت و قضایی نظام جمهوری اسلامی باشند.

وی ادامه داد: مواردی از تبعیض و ناعدالتی در سازمان ثبت اسناد و املاک انجام شده و پرونده ای هم در این خصوص با شکایت تعدادی از اعضای کمیسیون اصل نود تشکیل شده است از این رو از رئیس قوه قضائیه می‌خواهم به این موضوع مهم رسیدگی کند.

افضلی یادآور شد: این روزها باب دعوت از هنرمندان خارجی به کشور باز شده است آنچه که برای 23 و 24 خرداد ماه تدارک دیده شده است، این در حالی است که ما هنرمندان متبحر و متعهد ایرانی فراوانی را داریم که می‌توانند به لحاظ فنی و با حفظ فرهنگ ایرانی و اسلامی بهترین برنامه ها را اجرا کنند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین با اشاره به بند 12 اصل سوم قانون اساسی که در پی ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف کردن هر نوع محرومیت در حوزه بهداشت، تغذیه، مسکن، کار و تامین بیمه تاکید دارد گفت: یکی از راهها و روش‌های مهم و تاثیرگذار در اجرای این بند مهم نظارت بر فرایند اصلاح قیمت هاست چرا که افزایش بی رویه و منفعت طلبانه قیمت برخی کالاها به ویژه آنچه که به کالاهای مصرفی روزانه مردم مرتبط است مردم را در تنگنای مطلق قرار داده است.

 

کد N324331

وبگردی