آفتاب

استاندار: مبادلات اقتصادی آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق 250 میلیون دلار است

استاندار: مبادلات اقتصادی آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق 250 میلیون دلار است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر مبادلات اقتصادی بین این استان با اقلیم کردستان عراق حدود 250 میلیون دلار در سال است که امیدواریم این رقم ارتقاء یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت روز یکشنبه در دیدار با ˈ نوزاد هادی ˈ استاندار اربیل عراق که در این شهر برگزار شد افزود: دو طرف باید در راستای ارتقای مبالات مرزی تلاش کرده و در تنظیم روابط بین دو منطقه خواست مردم برای تردد راحت بین دو منطقه را برآورده کنند.

وی اضافه کرد: حجم بالای تردد در مرز نشانه علاقه مندی طرفین به تبادل فرهنگی بین دو منطقه است که این امر را می توان در کنار رابطه دیرین و قدیمی بین دو طرف، زمینه ساز توسعه روابط دانست.

وی اظهار کرد: با توجه به توافق های پیشین موارد خوبی به تثبیت رسیده که تعالی بخش روابط بوده ولی برخی از آنان به صورت تکراری مورد توافق قرار گرفته و عملی نشده است که لزوم اجرایی شدن آنها مستلزم اراده جدی طرفین است.

استاندار آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از حضور روسای دانشگاه ها و هیات تجاری ایران در عراق در قالب این سفر ادامه داد: می توان در زمینه های توسعه گرشگری سلامت و توریسم درمانی و توسعه شهرک های صنعتی و حل مشکلات بازرگانی همکاری ها را افزایش داد.

نوزاد هادی استاندار اربیل عراق نیز در این دیدار، رابطه جمهوری اسلامی ایران و عراق را در راستای توسعه روابط استراتژیک منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم روابط خوب دو طرف، روز به روز بهبود یابد.

وی از زحمات استاندار آذربایجان غربی در سالهای گذشته در بازکردن مرزهای ایران به آوارگان اقلیم کردستان عراق قدردانی کرد.

استاندار آذربایجان غربی در صدر هیاتی اقتصادی از استان برای شرکت در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی های اقتصادی صنعتی ایران در اربیل عراق به این استان سفر کرده که در حاشیه آن دیدارهایی نیز با مقامات این استان و سرکنسول ایران در اربیل عراق داشته است.

نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل عراق از امروز تا بیست و یکم ماه جاری پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

8136/581/ 1495
کد N324311

وبگردی