آفتاب

وزیر خارجه مصر: از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه مصر: از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه مصر اعلام کرد کشورش از تشکیل کشور مستقل فلسطین در راستای دستیابی فلسطینی‌ها به حقوق‌شان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی محیط، نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که برای شرکت در مراسم ادای سوگند عبدالفتاح سیسی به مصر رفته است، اظهار کرد: دولت مصر مردم فلسطین را برای دستیابی به حقوق قانونی خود و ایجاد کشور مستقل و قرار دادن قدس به عنوان پایتخت خود حمایت می‌کند.

فهمی با عباس به بررسی آخرین تحولات پرونده فلسطین و همچنین به تعلیق درآمدن روند مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی و تلاش‌هایی که برای از سرگیری این مذاکرات صورت گرفته، پرداخت.

نبیل فهمی بر ضرورت پایبندی اسرائیل به قوانین و تعهدات بین‌المللی تاکید و از ادامه اشغالگری‌های اسرائیل انتقاد کرد.

فهمی در ادامه گفت: مصر مواضع تشکیلات خودگردان فلسطین را در زمینه تلاش‌ها برای ادامه روند صلح و از بین بردن موانعی که بر سر راه آن قرار دارد و به ویژه لزوم پایان دادن به شهرک‌سازی‌های اسرائیل تایید می‌کند.

از سوی دیگر، محمود عباس انتخاب سیسی را به عنوان رئیس جمهوری مصر تبریک گفت و نسبت به برقراری هر چه سریع‌تر ثبات در مصر و تاثیر مثبت این انتخابات بر اوضاع جهان عرب و اسلام ابراز امیدواری کرد.

محمود عباس از ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل به ویژه در قدس شرقی و تلاش‌هایی که این رژیم برای یهودی‌سازی می‌کند، به شدت ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام

کد N324164

وبگردی