آفتاب
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

اجرای فریضه امر به معروف نیازمند تلاش همگانی است

اجرای فریضه امر به معروف نیازمند تلاش همگانی است

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان این‌که «منشاء اصلی مشکلات فرهنگی، عدم توجه به فریضه امر به معروف است» گفت: مردم جهان روز به روز با حقانیت اسلام آشناتر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار مسئولین و نیروهای هوا و فضای سپاه با اشاره به این‌که «انسان برای عمل به دستورات اسلام نیازمند تدبر و تعقل در آیات قرآن کریم است» اظهار کرد: اگر هر شخصی به اندازه فهم خود از آیات بهره ببرد جامعه اسلامی عاری از گناه خواهد شد.

وی افزود: آشنایی با قرآن، قرائت و حرکت بر طبق آن، نه تنها باعث نورانیت در درون انسان می‌شود؛ بلکه زندگی را هم سرشار از برکت می‌کند.

علوی گرگانی در ادامه، با بیان این‌که «امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دینی فراموش شده است و کمتر به آن به عنوان یک فریضه توجه می‌شود» بر احیاء این فریضه در بین خانواده‌ها و جامعه تاکید کرد.

این استاد خارج فقه حوزه با اشاره به این‌که «اجرای این فریضه در جامعه نیازمند به تلاش همگانی است» اظهار کرد: دین اسلام تنها به نماز و جهاد و .... خلاصه نشده است؛ بلکه این واجب ستون و پایگاه اصلی دین و حکومت اسلامی بشمار می‌رود.

وی با بیان این‌که «منشاء اصلی مشکلات فرهنگی، از دست رفتن این فریضه است» خاطرنشان کرد: جای بسیار تعجب است که مردم جهان روز به روز به حقانیت اسلام نسبت به ادیان دیگر آشناتر می‌شوند؛ اما مردم جامعه دینی از دین با عظمت، فاصله می‌گیرند.

علوی گرگانی با بیان این‌که «مَثل ایمان مثل کعبه است» افزود: با گفتن جمله اشهد ان لا اله الا الله اگرچه انسان اسلام را قبول می‌کند و در اصطلاح مسلمان می‌شود ولی مومن واقعی کسی است که با عمل به آیات و روایات نورانیت ایمانی و قلبی را در جان و روح خود تجلی دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، وی با اشاره به این‌که «ترک این فریضه، انسان را از مومن بودن خارج می‌کند» اظهار کرد: برای این‌که جامعه سمت و سوی دینی پیدا کند و از مشکلات جامعه کاسته شود چاره‌ای جز اجرای دستورات اسلامی چون امر به معروف و نهی ار منکر وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N324088

وبگردی