آفتاب

پلیس پاکستان به تعلل در رسیدگی به شکایت علیه حملات پهپادهای آمریکایی متهم شد

پلیس پاکستان به تعلل در رسیدگی به شکایت علیه حملات پهپادهای آمریکایی متهم شد

تهران - ایرنا - یکی از فعالان ضدآمریکایی در پاکستان پلیس این کشور را به کوتاهی در رسیدگی به پرونده شکایت علیه دو مامور سازمان جاسوسی آمریکا «سیا» در خصوص حملات پهپادهای آمریکایی متهم کرد.

به گزارش روز یکشنبه رسانه های پاکستانی، «کریم خان» یک شهروند پاکستانی که فرزند و برادرش را در حملات پهپادهای آمریکایی در سال 2009 از دست داد، از دو مامور سابق سازمان سیا در پاکستان شکایت کرد، اما با وجود حکم دادگاه عالی اسلام آباد مبنی بر انجام اقدام لازم پلیس در خصوص این شکایت، پلیس به بهانه های گوناگون از رسیدگی به این موضوع طفره می رود.

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی اسلام آباد روز پنجشنبه گذشته دستور داد تا شکایت کریم خان از ماموران سابق سیا در پاکستان به عنوان یک پروند جنایی با موضوع قتل، توطئه و جنگ افروزی علیه پاکستان و تجاوز و قانون شکنی به بهانه مبارزه با تروریسم، از سوی پلیس این کشور ثبت شود.

وکیل کریم خان روز گذشته - شنبه - اعلام کرد: با وجود گذشت بیش از دو روز از صدور حکم صریح دادگاه عالی اسلام آباد، دبیرخانه اداره پلیس اقدامی در مورد آن انجام نداده است.

این وکیل پاکستانی مسوولان اداره پلیس را به نقض صریح حکم دادگاه عالی متهم کرد و گفت: پلیس در نهایت چاره ای جز تن دادن به حکم دادگاه ندارد.

کریم خان که از سال 2010 روند شکایت از ماموران سازمان سیا را آغاز کرده است، اعلام کرد: در صورتی که پلیس بخواهد به تعلل در رسیدگی به این پرونده ادامه دهد، بنا به توصیه وکیل خود اقدام به شکایت علیه پلیس خواهد کرد.

حملات پهپادهای آمریکایی به مناطق مختلف پاکستان به بهانه هدف قرار دادن گروه های شبه نظامی که در طی چند ماه اخیر به دلیل انجام مذاکراتی بین دولت و طالبان پاکستان کاهش یافته است، تاکنون باعث کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان پاکستان ازجمله زنان و کودکان شده است.

آساق**1723**1545
کد N324061

وبگردی