آفتاب

نماینده نکا: خسارت سیل در سه سال پیاپی به درستی تامین نشده است

نماینده نکا: خسارت سیل در سه سال پیاپی به درستی تامین نشده است

نماینده مردم نکا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سیل پیاپی در سال‌های 91، 92 و 93 در استان مازندران باعث خسارات فراوان جانی و مالی شد اما منابع مناسب برای جبران این خسارات تخصیص نیافت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مقیمی طی تذکر شفاهی خود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان مازندران جزو استان‌های حادثه‌خیز کشور است اما از حداقل امکانات در مقابله با سیل، برف و سرما برخوردار نیست.

وی افزود: در سیل سال 91 که بیش از 68 میلیارد تومان خسارت به بار آورد فقط 9 میلیارد تومان تخصیص داده شد و در سیل سال 92 بالغ بر 35 میلیارد تومان خسارت وارد شد اما تنها 3/5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و سرمای شدید نیز 1200 هکتار از باغات و دو هزار هکتار از اراضی گندم، جو و کلزا و 90 کیلوگرم جاده را تخریب کرد که تاکنون ریالی پرداخت نشده است.

مقیمی تصریح کرد: سیل مجدد در هفته گذشته خسارت زیادی به شهرستان‌های بهشهر و نکا وارد کرد و مجموعا 27 میلیارد تومان خسارت به همراه داشت و مردم محروم این منطقه در عرض 2/5 سال چگونه می‌توانند کل وسایل خود را از دست بدهند و دوباره تهیه کنند لذا به نظر می‌رسد باید با کسانی که مقصر بودند توبیخ شوند و از دولت می‌خواهم استمهال وام خسارت‌دیدگان را در اولویت قرار دهد و برای تسهیلات بانکی به خسارت‌دیدگان برنامه جدی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N323870

وبگردی