آفتاب
سخنگوی کمیسیون اصل نود:

مواردی از نقض مواد آیین دادرسی به دادسرای انتظامی قضات اعلام شده است

مواردی از نقض مواد آیین دادرسی به دادسرای انتظامی قضات اعلام شده است

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان این که مواردی از نقض ماده 37 و 39 آیین دادرسی کیفری به دادسرای انتظامی قضات اعلام شده است، گفت: اگر در این زمینه اقدامی انجام شده چرا اعلام نمی شود تا مردم به عدالت قضایی امیدوار باشند.

به گزارش ایرنا، «مصطفی افضلی فرد» روز یکشنبه در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی با تبریک اعیاد شعبانیه، افزود: مواردی از تبعیض و ناعدالتی در سازمان ثبت اسناد و املاک نیز وجود دارد و پرونده ای هم در این باره با شکایت تعدادی از همکاران کمیسیون اصل 90 تشکیل شده است.

وی از رییس قوه قضاییه درخواست کرد که به این موضوع مهم رسیدگی کند که العدل حیات الاحکام.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس بخش دیگری از نطق خود را به قراردادهای خارجی اختصاص داد و گفت: از وزیر امور خارجه به جد درخواست می کنیم که حرمت قراردادهای فی مابین با کشورهای مختلف را پاس داشته و در جهت اجرایی کردن آنها تلاش کند.

افضلی فرد اظهار داشت: متاسفانه برخی قراردادهایی که در زمینه های مختلف با کشورها منعقد شده اجرایی نشده است، که این موضوع هم به لحاظ حیثیتی و هم به لحاظ حرفه ای و صرفه های اقتصادی برای کشور ما آسیب زا بوده، منتظر پاسخ مستدل و مستند وزیر محترم خارجه هستیم.

وی در ادامه نطق خود با بیان این که طبق اصل 19 قانون اساسی همه مردم باید از حقوق مساوی برخوردار باشند، تصریح کرد: جلوی تبعیض در پرداخت حقوق کارمندان در وزارت خانه ها گرفته شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: اصل نوزدهم قانون اساسی می گوید مردم ایران از هر قوم و قبیله از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ نژاد سبب امتیاز نخواهد بود.

افضلی فرد ادامه داد: بند 9 اصل سوم قانون اساسی نیز بر رفع تبعیض ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در همه زمینه های مادی و معنوی تاکید دارد.

وی تاکید کرد که بر همین اساس از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم به مصوبه مجلس شورای اسلامی در باره عقد قرارداد مستقیم با بازرسان احترام بگذارد و از لغو قرارداد مستقیم خودداری کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: وجود تبعیض های فاحش در پرداخت حقوق کارمندان در وزارتخانه های مختلف با کدامین اصول و مبانی دینی، انقلابی و قانونی سازگار است؟

وی یادآور شد: اگر در قوه قضاییه به دلیل حفظ سلامت قضات، شاهد افزایش 50 درصدی حقوق و مزایا هستیم که در جای خود به شرطی که عملا موجب ارتقای سطح امنیت و عدالت قضایی برای مردم باشد، قابل قبول است؛ این موضوع درباره سایر کارکنان نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه قشر تاثیر گذار فرهنگیان هم باید اجرا شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از رییس و نمایندگان مجلس خواست اقدام اساسی برای رفع این تبعیض فاحش انجام دهند.

افضلی فرد در بخش دیگری از نطق خود به بند 14 اصل سوم مبنی بر تامین حقوق همه جانبه افراد اعم از زن و مرد و ایجاد امنیت قضایی عادلانه اشاره کرد و گفت: اصل 171 قانون اساسی هم می گوید هرگاه در اثر تقصیر یا اشتباه قاضی در موضوع یا حکم یا تطبیق حکم در مورد خاص، ضرر مادی یا معنوی متوجه کسی شود در صورت تقصیر مقصر طبق موازین اسلامی ضامن است در غیر این صورت خسارت به وسیله دولت جبران می شود ودر هر حال از متهم اعاده حیثیت می شود.

دعوت از هنرمندان خارجی از دیگر موضوعات در نطق میان دستور

افضلی فرد بود.

وی گفت: این روزها باب دعوت از هنرمندان خارجی باز شده است در ذیل آن چه که برای 23 و 24 خرداد تدارک دیده شده است؛ این در حالی است که هنرمندان توامند ایرانی فراوانی داریم که می توانند به لحاظ فنی و با حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی، بهترین برنامه ها را اجرا کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: مطابق بند یکم اصل سوم، ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با تمامی مظاهر فساد و تباهی، وظیفه دولت و بویژه نهادها ومراکز فرهنگی و هنری است، منتظر اعلام موضع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

افضلی فرد در ادامه به بند 12 اصل سوم قانون اساسی مبنی بر پی ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی برای ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه تغذیه، مسکن، کار و بهداشت و تامین بیمه اشاره کرد و ادامه داد: یکی از راه ها و روش های مهم و تاثیر گذار در اجرای این بند مهم، نظارت بر فرآیند اصلاح قیمت ها است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش بی رویه و منفعت طلبانه برخی کالاها به ویژه آن چه که به سبد کالایی روزانه مردم مرتبط است، مردم را در تنگنای مطلق قرار داده است.

افضلی فرد تصریح کرد: افراد سودجود که همه چیز را فدای منافع ننگین حزبی، گروهی و شخصی می کنند اگر توسط نهادهای نظارتی از قبیل سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه های متولی همچون وزارت صنعت،معدن وتجارت و جهاد کشاورزی مهار نشوند، حقوق ملت را ضایع خواهند کرد.

وی تاکید کرد: رییس سازمان بازرسی کل کشور و وزیر صنعت معدن و تجارت و وزیر کشاورزی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین انتخاب شایسته بشار اسد را به ملت مقاوم سوریه تبریک گفت.

افضلی فرد، کسب مقام اول حفظ قرآن کریم کشور را نیز به بهزاد هژبری تبریک گفت.

سیام(3)1429
کد N323723

وبگردی